Fandom

Władca Pierścieni Wiki

Ludzie z Bree

2763strony na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Dyskusja0 Udostępnij

Ludzie z Bree – grupa, plemię ludzi wywodzące się od grupy Ludzi z Ered Nimrais, pokrewne Dunlendingom i Umarłym z Dunharrow. Zwani tak byli z powodu zamieszkiwania głównie w Bree i okolicy. Ich inne okoliczne sadyby to Combe, Staddle i Archet, jakkolwiek w miejscowościach tych żyli także Hobbici.

Historia Edytuj

We własnych opowieściach byli potomkami pierwszych ludzi którzy dotarli na Zachód. Wywodzili swoje korzenie od pre-numenorejczyków, którzy żyli na Białych Wzgórzach w czasach Drugiej Ery w rejonie zwanym później Calenardhon. Później niektórzy z nich wywędrowali na północ, aż do podnóża Gór Mglistych, a następnie zamieszkiwali Wzgórza Kurhanów na wschód od Shire. W czasach, gdy okolice Bree wchodziły w skład królestwa Arnoru byli jednym z głównych plemion, zaadaptowali wówczas Westron i posługiwali się nim później. Około 1300 TE dotarli to ich krajów Hobbici uciekając na zachód przed agresywną ciemnością. Razem stworzyli unikalną społeczność Ludzi i Hobbitów mieszkających obok siebie, stąd zwali siebie na przemian "Duzi Ludzie" i "Mali Ludzie". Przetrwali upadek Arnoru w 1975 TE i żyli dalej jak wcześniej. W czasie Wojny o Pierścień niektórzy zostali szpiegami Saurona.

Opis Edytuj

Byli to ludzi ambitni i twardzi, którzy potrafili powstrzymać ataki hord Saurona. Z postury szerocy i niżsi od Numenorejczyków, często szatyni lub nawet rudzi, na ogół z krótką brodą. Byli mocno związani z naturą zważywszy na ich nazwiska często wywodzące się od nazw zwierząt lub ziół. Odnosili się przyjaźnie do innych ras tj. Krasnoludów, Elfów, Hobbitów. Raczej nie podróżowali, ale chętnie gościli obcych, co miało miejsce np. w Gospodzie pod Rozbrykanym Kucykiem.

Nazwiska i przedstawiciele Edytuj

Więcej z Fandomu

Losowa wiki