Wikia

Władca Pierścieni Wiki

Lothlórien

Dyskusja0
1510stron na
tej wiki
Lothlorien
Lothlórien
UrukHaiLurtzDodany przez UrukHaiLurtz

Lothlorien, zwane także jako Lorien - królestwo Elfów, znajdujące się w Śródziemiu. Jej władcami są Galadriela i Celeborn.

Królestwo Lothlórien zostało założone przez Leśne Elfy w Pierwszej Erze. Kiedy Sindarowie przeważyli w populacji nastały rządy sindarińskich władców, z których ostatni był Amroth. Po jego śmierci Leśne Elfy z Lórien nie miały króla, do czasu przybycia z Eregionu Galadrieli i Celeborna.

Podczas Wojny o Pierścień królestwo było schronieniem i jednym z niewielu miejsc, gdzie wciąż żyły Elfy. Dotarli do niego członkowie Drużyny Pierścienia, gdzie spędzili długi czas, odpoczywając i pocieszając się po stracie Gandalfa. Galadriela pozwoliła Frodo Bagginsowi i Samwise'owi Gamgee spojrzeć w Zwierciadło. Tam też otrzymali dary, które pomogły im w dalszej wędrówce. Oprócz indywidualnych podarków Drużyna otrzymała łodzie, płaszcze, oraz lembasy - chleb Elfów.

Kiedy Galadriela odpłynęła do Valinoru, Lothlórien władał sam Celeborn, aż do odejścia wszystkich Elfów z Śródziemia.

==                                                                                              ciekawostki: ==

- Jedynie tam rosną drzewa nazywane Mallornami .                                                                                               - Dopiero tam Legolas i Gimli się pogodzili  i zostali przyjaciułmi.              

Rozpocznij dyskusję Dyskusje o artykule Lothlórien

Więcej od Wikii

Losowa wiki