Wikia

Władca Pierścieni Wiki

Lothlórien

Dyskusja0
1957stron na
tej wiki
Lothlorien
Lothlorien
Lothlorien
Typ Kraj
Lokalizacja Po wschodniej stronie Morii, nad Celebrantem
Data powstania Pierwsza Era
Mieszkańcy Elfy Leśne
Oryginalna nazwa Lothlórien
Inne nazwy Lorien, Lórinand, Złota Dolina, Laurelindórinan, Dolina Śpiewającego Złota, Dwimordene, Nawiedzona Dolina
Władcy Galadriela i Celeborn

Lothlorien (sin. Kwitnienie; sen) zwane także jako Lórien, dawniej Laurelindórenan – królestwo Elfów, znajdujące się w Śródziemiu, po wschodniej stronie Morii, nad Celebrantem. Jego władcami są Galadriela i Celeborn.

HistoriaEdytuj

ZałożenieEdytuj

Królestwo Lothlórien zostało założone przez Leśne Elfy w Pierwszej Erze. Kiedy Sindarowie przeważyli w populacji nastały rządy sindarińskich władców, z których ostatni był Amroth. Po jego śmierci Leśne Elfy z Lórien nie miały króla, do czasu przybycia z Eregionu Galadrieli i Celeborna.

Podczas Wojny o PierścieńEdytuj

Podczas Wojny o Pierścień królestwo było schronieniem i jednym z niewielu miejsc, gdzie wciąż żyły Elfy. Dotarli do niego członkowie Drużyny Pierścienia, gdzie spędzili długi czas, odpoczywając i pocieszając się po stracie Gandalfa. Galadriela pozwoliła Frodo Bagginsowi i Samwise'owi Gamgee spojrzeć w Zwierciadło. Tam też otrzymali dary, które pomogły im w dalszej wędrówce. Oprócz indywidualnych podarków Drużyna otrzymała łodzie, liny, płaszcze, oraz lembasy - chleb Elfów. Później Lothlorien stało się celem ataków armii z Dol Guldur. Nastąpiły trzy ataki 11 marca, 15 marca oraz 22 marca. Wszystkie te ataki zakończyły się klęską z powodu czarodziejskiej magi tej krainy. Po upadku Saurona elfy zburzyły twierdzę w Mrocznej Puszczy.

Czwarta EraEdytuj

Kiedy Galadriela odpłynęła do Valinoru, Lothlórien władał sam Celeborn, aż do odejścia wszystkich Elfów z Śródziemia.

Znani mieszkańcy Edytuj

Rozpocznij dyskusję Dyskusje o artykule Lothlórien

Więcej od Wikii

Losowa wiki