Fandom

Władca Pierścieni Wiki

Lord of the Rings: Game One (The Fellowship of the Ring)

2763strony na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Dyskusja0 Udostępnij

Ring.jpg
Tytuł oryginalny - Lord of the Rings: Game One (The Fellowship of the Ring)
Producent - Beam Software
Wydawca - Melbourne House
Rok Wydania - 12 sierpień 1986
Platformy - PC
Gatunek - przygodowy
Typ gry - jednoosobowy
Kategoria wiekowa - 12+
Język - angielski

Lord of the Rings: Game One (The Fellowship of the Ring) – to 2 gra wydana przez Melbourne House na podstawie twórczości Tolkiena. Gra wydana została 12 sierpnia 1986 roku na konsole: PC.

FabułaEdytuj

Tym razem autorzy wybrali najwybitniejsze dzieło pisarza – Władcę Pierścieni. Gra jest oparta o pierwszą część książki: Drużynę Pierścienia. Grę podzielono na dwie osobne części. W pierwszej z nich, dzierżąc w ręku Pierścień wyruszamy z Hobbitonu na pełną niebezpieczeństw wyprawę, zahaczając o Stary Las, Bree oraz inne miejsca znane z książkowego pierwowzoru. Rozgrywka kończy się w momencie ataku Czarnych Jeźdzców, którzy pragną odzyskać tytułowy Pierścień. Druga część gry rozpoczyna się od wizyty w Rivendell, podczas której zostanie sformowana dziewięcioosobowa drużyna. Jej zadaniem jest dotarcie do brzegów rzeki Anduiny.

RozgrywkaEdytuj

W grze dokonujemy wyboru postaci (Frodo, Sam, Merry, Pippin). Wszystkie komunikaty w grze otrzymywać będziemy drogą tekstową (pojawiające się od czasu do czasu obrazki są tylko dodatkiem). Również za pomocą tekstu wydaje się bohaterom kolejne polecenia, dlatego też do pełnej rozgrywki, wymagana jest co najmniej średnia znajomość języka angielskiego. Wybór postaci na początku rozgrywki ma charakter marginalny, gdyż reszta drużyny i tak będzie podążała za nami wiernie, krok w krok. W tym miejscu należy zaznaczyć, że pozostali bohaterowie nie stanowią tylko piątego koła u wozu. Gracz w każdym momencie może im wydawać polecenia, sprowadzające się np. do rozkazu wzięcia jakiegoś przedmiotu lub zaatakowania nieprzyjaznego stwora. Jedynym mankamentem gry jest tylko jej poziom trudności. Często bowiem napotykamy sytuacje, w których nie możemy znaleźć odpowiedniego, akceptowalnego przez program wyrażenia. Poza tym w Fellowship of the Ring można bardzo łatwo zginąć, dlatego też dobrze jest często zapisywać stan gry.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki