FANDOM

Lobelia Sackville-Bagginshobbitka, pochodząca z rodziny Bracegirdle. Urodziła się w 2918 roku TE, w Hardbotlle, w Północnej Ćwiartce Shire, zmarła w 3020 roku TE. Jej mężem był Otho Sackville-Baggins, który był najbliższym krewnym i jedynym spadkobiercą Bilba Bagginsa, do czasu, aż ten usynowił Froda. Lobelia i Otho mieli syna Lotta. W filmie grana była przez Elizabeth Moody.

BiografiaEdytuj

Lobelia długo musiała jednak czekać na przejęcie Bag End. W czasie pierwszej wyprawy Bilba zamieszkała tam, jednak po jego szczęśliwym powrocie musiała zawiedziona odejść. Jednak zdążyła zabrać sobie parę drobiazgów. Nie uszło to uwadze Bilba, dlatego, gdy opuścił Shire, zostawił Lobelii w prezencie skrzynkę ze srebrnymi łyżkami, których część już wcześniej sobie wzięła. Jednak nadal jej było mało i próbowała ukraść z Bag End kilka przedmiotów ukrywając je w swojej parasolce, jednak Frodo jej przeszkodził.

W końcu Lobelii udało się wykupić Bag End od Froda, gdy ten opuszczał Shire, zamieszkała tam razem z synem, gdyż jej mąż zmarł kilka lat wcześniej, w wieku stu dwóch lat.

Po Wojnie o Pierścień, gdy Frodo wyzwolił ją z więzienia zapomnieli o dawnej waśni, a przed swoją śmiercią zostawiła Frodowi cały swój majątek.

Ciekawostki Edytuj

  • Imię Lobelia jest przetłumaczeniem nazwy małego niebieskiego kwiatka w języku Westron - hamanullas

Galeria Edytuj

Więcej z Fandomu

Losowa wiki