Fandom

Władca Pierścieni Wiki

Liv Tyler

2735stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Dyskusja0 Udostępnij
Liv Tyler
LivTyler.jpg
Imię i Nazwisko Liv Tyler
Data Urodzenia 1 lipca 1977 roku
Miejsce Urodzenia Nowy Jork (USA)
Zawód Aktorka
Odgrywana Rola Arwena

Liv Tyler (ur. 01.07.1977) – amerykańska aktorka, odtwórczyni roli Arweny.

BiografiaEdytuj

W dzieciństwie Liv Tyler mieszkała w Portland, razem z matką i siostrą. Do jedenastego roku życia była przekonana, że jej ojcem jest Todd Rundgren. W swoje dwunaste urodziny przyjęła nazwisko swojego prawdziwego ojca -Stevena Tylera- wokalisty zespołu Aerosmith. W wieku czternastu lat wyjechała razem z matką, do Nowego Jorku, aby rozpocząć karierę modelki. Udało się - jej twarz zaczęła zdobić popularne w Stanach Zjednoczonych magazyny, takie jak "Seventeen", czy "Mirabella". Po roku postanowiła spróbować swych sił jako aktorka. Karierę rozpoczęła występując w teledysku grupy Aerosmith - "Crazy". Przełomem w jej karierze aktorskiej była rola Lucy w "Ukrytych Pragrnieniach". Przyniosła jej ona nominację do nagrody Young Star Award oraz uznanie krytyków filmowych na festiwalu w Cannes. Zagrała w komedii Toma Hanksa - "Szaleństwa Młodości", melodramacie Pata O'Connora - "Abbottowie Prawdziwi" oraz w superprodukcji Michaela Baya - "Armageddon". W latach 2001 - 2003 wystąpiła jako Arwena w trylogii Petra Jacksona - "Władca Pierścieni", dzięki czemu zdobyła prawdziwą, światową sławę. W 1997 roku magazyn "People" umieścił jej nazwisko na liście 50 najpiękniejszych ludzi świata.

Więcej w Fandom

Losowa wiki