Wikia

Władca Pierścieni Wiki

Legolas

Dyskusja0
1707stron na
tej wiki
Legolas
Legolas3
Legolas
Rasa elfy
Płeć Mężczyzna
Data urodzenia po roku TE 1000
Data śmierci nieznana (odpłynął do Amanu w roku CE 120
Kolor włosów nieznany (książka), złoty (film)
Kolor oczu szare (książka), niebieskie (film)
Występowanie wszystkie trzy części
Aktor Orlando Bloom

Legolas (sin. zielony liść) - elf pochodzący ze szczepu Sindarów, syn króla Thranduila, członek Drużyny Pierścienia.

BiografiaEdytuj

PochodzenieEdytuj

Legolas jest księciem leśnych elfów z północy Mrocznej Puszczy (ang. Mirkwood). Pochodzi z królewskiej linii elfów Sindarów. Jego ojcem był król Thranduil, dziadkiem zaś Oropher, który zginął walcząc przeciwko Sauronowi w armii Ostatniego Sojuszu Elfów i Ludzi. Dokładny wiek Legolasa nie został podany przez Tolkiena, jednak album Władca Pierścieni Broń i Wojna podaje, iż w czasie Wojny o Pierścień miał już kilka tysięcy lat.

Wojna o PierścieńEdytuj

Drużyna PierścieniaEdytuj

Pierwszy raz pojawił się w powieści na Naradzie u ElrondaTE 3018, na którą przybył jako wysłannik swojego ojca, przynosząc wieści o ucieczce Golluma z elfiej niewoli. Elrond wybrał go na członka Drużyny Pierścienia, w której reprezentować miał rasę elfów. Dzięki dalekosiężnemu wzrokowi, czułemu słuchowi oraz opanowanej przez niego sztuce łucznictwa stał się cennym towarzyszem wyprawy.

Początkowo Legolas nie żył dobrze z niektórymi towarzyszami podróży. Szczególnie kłócił się z krasnoludem Gimlim. Elfowie nie lubili krasnoludów od czasu zniszczenia Doriathu. Na dodatek ojciec Legolasa swego czasu uwięził ojca Gimlego – Glóina. Wspólna droga zbliżyła ich jednak do siebie. Podczas pobytu w Lothlórien Galadriela podarowała mu Łuk Galadrimów. Po Rozpadzie Drużyny Pierścienia udał się wraz z Aragornem i Gimlim w głąb Rohanu w celu odbicia z rąk Uruk-hai Merrego i Pippina.

Losy po Rozpadzie Drużyny PierścieniaEdytuj

Po pogoni za orkami brał udział w bitwie o Helmowy Jar, podczas, której zabił 42 wrogów, o jednego mniej niż krasnolud Gimli. Następnie wraz z Szarą Drużyną wyruszył Ścieżką Umarłych i brał udział w oblężeniu Minas Tirith i bitwie pod Morannonem.

Po Wojnie o PierścieńEdytuj

Po koronacji Aragorna na króla Zjednoczonego Królestwa wraz z wieloma współplemieńcami głównie z Leśnego Królestwa i innych krain elfów na zachodzie przybył na południe do Gondoru i osiadł się w krainie Ithilien, gdzie byli pod władaniem księcia Ithilien Faramira. Elfy bardzo przyczyniły się do odbudowy zniszczonej krainy przez co Ithilien stało się najweselszą i najpiękniejszą krainą w Śródziemiemu. Po śmierci Aragorna w CE 120 elfy postanowiły opuścić księstwo i wrócić do swego domu w Valinorze. Przyjaźn z Gimlim była tak wielka, że Legolas postanowił zabrać go do Nieśmiertelnych Krain.

W Kreacji filmowejEdytuj

W trylogii filmowej Władca Pierścieni w reżyserii Petera Jacksona, Legolasa zagrał Orlando Bloom. Postać elfa pojawia się też w trylogii Hobbita od Pustkowia Smauga.

Legolas ratuje krasnoludy, gdy te zostały zatakowane przez pająki. Po walce Legolas zabiera Thorinowi Orkrista, nazywając krasnoluda złodziejem, i zabiera ich do królestwa jego ojca. Podczas ucieczki krasnoludów w beczkach walczy z orkami, ale nie udaje mu się złapać uciekinierów. Razem z Tauriel biorą do niewoli jednego z orków. Na przesłuchaniu ork wyjawia fragment planu Saurona, ale nie zdradza kto jest jego panem i wtedy wściekły Thranduil odcina mu głowę. Później zakochana w Kilim Tauriel rusza za krasnoludami, a Legolas wraz z nią. Gdy obydwoje docierają do Esgaroth nawiązuje się walka między elfami, a grupą orków Bolga. Legolas toczy pojedynek z przywódcą orków, ale ten po chwili ucieka. Legolas rusza za nim w pościg.  

GaleriaEdytuj

Drużyna Pierścienia
Aragorn II | Gandalf | Frodo Baggins | Samwise Gamgee | Meriadok Brandybuck | Peregrin Tuk | Legolas | Gimli | Boromir

Więcej od Wikii

Losowa wiki