Wikia

Władca Pierścieni Wiki

Legolas

2295stron na
tej wiki
Dyskusja0
Stub-icon.png Ten artykuł należy przeredagować, aby dopasować go do standardów obowiązujących na Śródziemie Wiki.
 
Legolas
Legolas3
Legolas w trylogii "Hobbit" Petera Jacksona
Rasa elfy
Płeć mężczyzna
Data urodzenia po roku TE 1000
Data śmierci nieznana (odpłynął do Amanu w roku CE 120
Kolor włosów nieznany (książka),

złoty (film)

Kolor oczu szare (książka),

niebieskie (film)

Występowanie Władca Pierścieni
Występowanie w adaptacjach Władca Pierścieni i 2 ostatnie części Hobbita.

Legolas (sin. zielony liść) – elf pochodzący ze szczepu Sindarów, syn króla elfów z Mrocznej Puszczy, Thranduila i członek Drużyny Pierścienia.

BiografiaEdytuj

PochodzenieEdytuj

Pochodzi z królewskiej linii elfów Sindarów. Jego ojcem był król Thranduil, dziadkiem zaś Oropher, który zginął walcząc przeciwko Sauronowi w armii Ostatniego Sojuszu Elfów i Ludzi. Dokładny wiek Legolasa nie został podany przez Tolkiena.

Wojna o PierścieńEdytuj

Drużyna PierścieniaEdytuj

Pierwszy raz pojawił się w powieści na Naradzie u ElrondaTE 3018, na którą przybył jako wysłannik swojego ojca, przynosząc wieści o ucieczce Golluma z elfiej niewoli. Elrond wybrał go na członka Drużyny Pierścienia, w której reprezentować miał rasę elfów. Dzięki dalekosiężnemu wzrokowi, czułemu słuchowi oraz opanowanej przez niego sztuce łucznictwa stał się cennym towarzyszem wyprawy.

Początkowo Legolas nie żył dobrze z niektórymi towarzyszami podróży. Szczególnie kłócił się tez krasnoludem Gimlim. Elfowie nie lubili krasnoludów od czasu zniszczenia Doriathu. Na dodatek ojciec Legolasa swego czasu uwięził ojca Gimlego - Glóina. Wspólna droga zbliżyła ich jednak do siebie. Podczas pobytu w Lothlórien , Galadriela podarowała mu Łuk Galadrimów. Po Rozpadzie Drużyny Pierścienia udał się wraz z Aragornem i Gimlim w głąb Rohanu w celu odbicia z rąk Uruk-hai Merryego i Pippina.

Losy po Rozpadzie Drużyny Pierścienia Edytuj

Po pogoni za orkami brał udział w bitwie o Helmowy Jar, podczas, której zabił 41 wrogów, o jednego mniej niż krasnolud Gimli. Następnie wraz z Szarą Drużyną wyruszył Ścieżką Umarłych i brał udział w oblężeniu Minas Tirith i bitwie pod Morannonem.

Po Wojnie o PierścieńEdytuj

Po koronacji Aragorna na króla Zjednoczonego Królestwa wraz z wieloma współplemieńcami głównie z Leśnego Królestwa i innych krain elfów na zachodzie przybył na południe do Gondoru i osiadł się w krainie Ithilien, gdzie byli pod władaniem księcia Ithilien Faramira. Elfy bardzo przyczyniły się do odbudowy zniszczonej krainy przez co Ithilien stało się najweselszą i najpiękniejszą krainą w Śródziemiemu. Po śmierci Aragorna w CE 120 elfy postanowiły opuścić księstwo i wrócić do swego domu w Valinorze. Przyjaźń z Gimlim była tak wielka, że Legolas postanowił zabrać go do Nieśmiertelnych Krain.

Adaptacje Edytuj

Władca Pierścieni Edytuj

W trylogii filmowej Władca Pierścieni w reżyserii Petera Jacksona, Legolasa zagrał Orlando Bloom.

Hobbit (trylogia filmowa) Edytuj

Postać elfa pojawia się też w trzyczęściowej adaptacji Hobbita.

Hobbit: Pustkowie Smauga Edytuj

Legolas2
Legolas ratuje krasnoludów, gdy ci zostali zaatakowani przez pająki. Po walce Legolas zabiera Thorinowi Orkrista, nazywając krasnoluda złodziejem i zabiera ich do królestwa swojego ojca. Podczas ucieczki krasnoludów w beczkach walczy z orkami, ale nie udaje mu się złapać uciekinierów. Razem z Tauriel biorą do niewoli jednego z orków. Na przesłuchaniu ork wyjawia fragment planu Saurona, ale nie zdradza kto jest jego panem i wtedy wściekły Thranduil odcina mu głowę. Później zakochana w Kilim Tauriel rusza za krasnoludami, a Legolas wraz z nią. Gdy obydwoje docierają do Esgaroth nawiązuje się walka między elfami, a grupą orków Bolga. Legolas toczy pojedynek z przywódcą orków, ale ten po chwili ucieka. Legolas rusza za nim w pościg.

Hobbit: Bitwa Pięciu Armii Edytuj

Po śmierci Smauga, Legolas odnajduje Tauriel wśród uchodźców z Esgaroth i razem z nią udaje się do Gundabadu gdzie dowiadują się od drugiej armii orków. Po powrocie do Dale ostrzega Gandalfa i skłania swojego ojca do dalszych walk. W ślad za Tauriel udaje się na Krucze Wzgórze, gdzie pomaga Thorinowi w walce z orkami. Staje w obronie Tauriel i toczy walkę z Bolgiem, podczas walki ponownie ratuje Thorina i podrzuca mu Orcrist, udaje mu się pokonać Bolga który spada w przepaść i zostaje przygnieciony głazami. Po bitwie widząc rozpacz Tauriel po śmierci Killiego, postanawia udać się na poszukiwania Obieżyświata.

Dalsze losy Legolasa przedstawia trylogia Władca Pierścieni.

Galeria

Drużyna Pierścienia
Aragorn II | Gandalf | Frodo Baggins | Samwise Gamgee | Meriadok Brandybuck | Peregrin Tuk | Legolas | Gimli | BoromirC

Rozpocznij dyskusję Dyskusje o artykule Legolas

  • Legolas jako książę...

    13 wiadomości
    • Chodziło o elfów. Jeśliby nie chodziło o nich to Tom Bombadil właśnie, wraz z żoną, dodatkowo Istari, Sauron, Szeloba, Czatownik, Balr...
    • Legolas nie siedział w pałacu, ponieważ Thranduril jeszcze sprawował władzę. I chyba będzie ją sprawował jeszcze 1000 lat... i dłużej.

Więcej od Wikii

Losowa wiki