Wikia

Władca Pierścieni Wiki

Legolas

Dyskusja0
1752strony na
tej wiki
Legolas
Legolas2
Legolas
Rasa elfy
Płeć Mężczyzna
Data urodzenia po roku TE 1000
Data śmierci nieznana (odpłynął do Amanu w roku CE 120
Kolor włosów nieznany (książka), złoty (film)
Kolor oczu szare (książka), niebieskie (film)
Występowanie wszystkie trzy części
Aktor Orlando Bloom

Legolas (sin. zielony liść) –elf pochodzący ze szczepu Sindarów, syn króla Thranduila, członek Drużyny Pierścienia.

BiografiaEdytuj

PochodzenieEdytuj

Legolas jest księciem leśnych elfów z północy Mrocznej Puszczy (ang. Mirkwood). Pochodzi z królewskiej linii elfów Sindarów. Jego ojcem był król Thranduil, dziadkiem zaś Oropher, który zginął walcząc przeciwko Sauronowi w armii Ostatniego Sojuszu Elfów i Ludzi. Dokładny wiek Legolasa nie został podany przez Tolkiena, jednak album Władca Pierścieni Broń i Wojna podaje, iż w czasie Wojny o Pierścień miał już kilka tysięcy lat.

Wojna o PierścieńEdytuj

Drużyna PierścieniaEdytuj

Pierwszy raz pojawił się w powieści na Naradzie u ElrondaTE 3018, na którą przybył jako wysłannik swojego ojca, przynosząc wieści o ucieczce Golluma z elfiej niewoli. Elrond wybrał go na członka Drużyny Pierścienia, w której reprezentować miał rasę elfów. Dzięki dalekosiężnemu wzrokowi, czułemu słuchowi oraz opanowanej przez niego sztuce łucznictwa stał się cennym towarzyszem wyprawy.

Początkowo Legolas nie żył dobrze z niektórymi towarzyszami podróży. Szczególnie kłócił się z krasnoludem Gimlim. Elfowie nie lubili krasnoludów od czasu zniszczenia Doriathu. Na dodatek ojciec Legolasa swego czasu uwięził ojca Gimlego - Glóina. Wspólna droga zbliżyła ich jednak do siebie. Podczas pobytu w Lothlórien Galadriela podarowała mu Łuk Galadrimów. Po Rozpadzie Drużyny Pierścienia udał się wraz z Aragornem i Gimlim w głąb Rohanu w celu odbicia z rąk Uruk-hai Merryego i Pippina.

Losy po Rozpadzie Drużyny PierścieniaEdytuj

Po pogoni za orkami brał udział w bitwie o Helmowy Jar, podczas, której zabił 42 wrogów, o jednego mniej niż krasnolud Gimli. Następnie wraz z Szarą Drużyną wyruszył Ścieżką Umarłych i brał udział w oblężeniu Minas Tirith i bitwie pod Morannonem.

Po Wojnie o PierścieńEdytuj

Po koronacji Aragorna na króla Zjednoczonego Królestwa wraz z wieloma współplemieńcami głównie z Leśnego Królestwa i innych krain elfów na zachodzie przybył na południe do Gondoru i osiadł się w krainie Ithilien, gdzie byli pod władaniem księcia Ithilien Faramira. Elfy bardzo przyczyniły się do odbudowy zniszczonej krainy przez co Ithilien stało się najweselszą i najpiękniejszą krainą w Śródziemiemu. Po śmierci Aragorna w CE 120 elfy postanowiły opuścić księstwo i wrócić do swego domu w Valinorze. Przyjaźn z Gimlim była tak wielka, że Legolas postanowił zabrać go do Nieśmiertelnych Krain.

W Kreacji filmowejEdytuj

W trylogii filmowej Władca Pierścieni w reżyserii Petera Jacksona, Legolasa zagrał Orlando Bloom. Postać elfa pojawia się też w trylogii Hobbita od Pustkowia Smauga.

Legolas ratuje krasnoludy, gdy te zostały zatakowane przez pająki. Po walce Legolas zabiera Thorinowi Orkrista, nazywając krasnoluda złodziejem i zabiera ich do królestwa jego ojca. Podczas ucieczki krasnoludów w beczkach walczy z orkami, ale nie udaje mu się złapać uciekinierów. Razem z Tauriel biorą do niewoli jednego z orków. Na przesłuchaniu ork wyjawia fragment planu Saurona, ale nie zdradza kto jest jego panem i wtedy wściekły Thranduil odcina mu głowę. Później zakochana w Kilim Tauriel rusza za krasnoludami, a Legolas wraz z nią. Gdy obydwoje docierają do Esgaroth nawiązuje się walka między elfami, a grupą orków Bolga. Legolas toczy pojedynek z przywódcą orków, ale ten po chwili ucieka. Legolas rusza za nim w pościg.  

GaleriaEdytuj

Drużyna Pierścienia
Aragorn II | Gandalf | Frodo Baggins | Samwise Gamgee | Meriadok Brandybuck | Peregrin Tuk | Legolas | Gimli | Boromir

Więcej od Wikii

Losowa wiki