Fandom

Władca Pierścieni Wiki

Lebennin

2763strony na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Dyskusja0 Udostępnij
Lebennin - mapa.jpg

Położenie Lebenninu na terenie Gondoru

Lebennin – jedna z prowincji Gondoru, położona u podnóży Gór Białych, między rzekami Gilrainą i Erui oraz Belegaerem.

Kraina miała niemalże w całości charakter nizinny i cechowała się przede wszystkim licznymi rzekami, takimi jak: Gilraina, Serni, Sirith, Celos, Erui oraz Anduina. Region zamieszkiwali przeważnie krępej budowy ludzie o smagłej cerze, których uważano za Gondorczyków. Byli oni bowiem spokrewnieni z Dunedainami oraz innymi, mniejszymi plemionami. Znajdowały się tu głównie tereny uprawne, lecz także dwa większe miasta: Linhir oraz perła Lebenninu i jego główny ośrodek, przepiękny port na rzece Anduinie, Pelargir. Przez prowincję przechodził nie tylko gościniec prowadzący na południe - tzw. droga do Haradu, ale także Południowy Gościniec, biegnący z Pelargiru przez Lossarnach do Minas Tirith. W Lebenninie występowały także złote kwiaty Alfiriny oraz Mallosy.

W czasie Wojny o Pierścień kraina zagrożona była atakiem Korsarzy z Umbaru, jednak przy pomocy Szarej Drużyny oraz Umarłych udało jej się odegnać niebezpieczeństwo. Następnie ochotnicy wraz z wybawicielami ruszyli na odsiecz oblężonemu grodowi Minas Tirith.

Bibliografia Edytuj

  • J. R. R. Tolkien, Władca Pierścieni, tom 3 Powrót Króla, przeł. Maria Skibniewska, Warszawskie Wydawnictwo Literackie MUZA SA, Warszawa 2013, ISBN 978-83-7758-255-8
  • Robert Foster, Encyklopedia Śródziemia, przeł. Radosław Kot, Wydawnictwo Amber, Warszawa 2013, ISBN 978-83-241-4589-8

Więcej z Fandomu

Losowa wiki