FANDOM

Leśny Dwór – miejscowość położona w Shire, a dokładniej w jego Wschodniej Ćwiartce[1].

Geografia Edytuj

Miejscowość Leśny Dwór znajdowała się na zachód od Moczarów, na północ od strumienia Słupianka. Znajdowała się na skraju Leśnego Zakątka. Według mapy Shire, Leśny Dwór był słabo zaludniony. Najprawdopodobniej znajdowała się tutaj leśniczówka, która zajmowała się wycinką drzew oraz kontrolą nad całym lasem, można to wywnioskować z położenia wioski, niewielkiej liczby mieszkańców oraz z samej nazwy miejscowości. Z Leśnego Dworu wychodziła tylko jedna droga w kierunku zachodnim, następnie rozdzielała się na dwie, jedna biegła wprost na zachód ku Tukonowi, natomiast druga przybierała kierunek na północny-wschód w kierunku Słupków. Fakt, że nie istniała droga bezpośrednio na wschód, ku Słupkom, może świadczyć, że w tym kierunku od Leśnego Dworu znajdowały się podmokłe tereny[1].

Historia Edytuj

Dokładna data założenia tej miejscowości nie jest znana, ale musiało to być po, albo w 1601 roku Trzeciej Ery, kiedy to założono Shire[2].

Podczas Wojny o Pierścień niedaleko tej miejscowości przechodzili Frodo, Sam oraz Pippin. Spotkali tam Gildora Ingloriona oraz innych elfów, z którymi podróżował[3].

Etymologia Edytuj

W oryginale Tolkien do oddania nazwy tej miejscowości oddał wyrażeniem „Woodhall”. Nazwa tej miejscowości jest dwuczęściowa, człon „Wood-” oznacza „leśny”, natomiast słowo „-hall” tłumaczy się jako „dwór”.

Przekłady na język polskiEdytuj

Shire

Tukland Tukowa Skarpa • Tukon • Wielkie Smajale • Withwell

Przypisy