Fandom

Władca Pierścieni Wiki

Leśni Ludzie

2741stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Dyskusja0 Udostępnij

Leśni Ludzie (ang. Woodmen) – ludzie spokrewnieni z Edainami, zamieszkujący w Trzeciej Erze zachodnią część Mrocznej Puszczy.[1]

Historia Edytuj

Prawdopodobnie zamieszkiwali Wielki Zielony Las już w Drugiej Erze, bo w TE 2 przepędzili bandę orków, która zabiła Isildura i jego gwardię, z pól Gladden. Przybyli zbyt późno żeby ocalić kogokolwiek, lecz powstrzymali gobliny przed zmasakrowaniem ciał poległych. Leśni ludzie wysłali również gońców do króla Thranduila, niosących wieść o klęsce Isildura.[2]

W Trzeciej Erze Leśni Ludzie napływali do Dzikich Krain z południa, osiedlając się w głębi tamtejszych lasów, rosnących w dolinach i wzdłuż rzek. Było ich wielu, odważnych i dobrze uzbrojonych. Ciągle mieszkali w Puszczy, mimo wielu zagrożeń - na przykład ze strony Pająków. Bali się za to Wielkich Orłów, które czasami porywały ich owce[3].

Gdy większość orków została wybita w Bitwie Pięciu Armii, Beorn zorganizował wielką ucztę. Wielu Leśnych Ludzi wzięło w niej udział, a później obwołali organizatora swoim władcą. Na jego cześć nazwani zostali Beorningami. [4]

Po zburzeniu Dol Guldur pod koniec Trzeciej Ery, mieszkańcy lasu oraz Beorningowie otrzymali od Thranduila i Celeborna środkową część Mrocznej Puszczy.[5]

Ciekawostki Edytuj

  • W walce używali wielkich cisowych łuków.[6]

Przypisy

Rozpocznij dyskusję Dyskusje o artykule Leśni Ludzie

  • Kim byli Leśni Ludzie?

    20 wiadomości
    • Znalazłem jeszcze taki fragment w ''Drużynie Pierścienia:'' Gandalf do Froda: "(...)Najpierw na jego ślad [Gollu...
    • No i super :P

Więcej z Fandomu

Losowa wiki