FANDOM

Lothlorien

Lothlorien w filmie "Władca Pierścieni: Drużyna Pierścienia".

Leśne Elfy (ang. Wood Elves, Silvan Elves) – rasa elfów. Zostały one dodane do liczby Wysokich Elfów, a oni dzielili ziemię z krasnoludami. Należą do nich elfowie z Lorien i Mrocznej Puszczy.

Leśne Elfy były Nandorami, ale były one kierowane przez Sindarów i Ñoldorów. Przykładem takich władców są: Thranduil, król północnej Mrocznej Puszczy, Amdir, jego syn, Amroth, ostatni Sindar i książę Lorien przed rządami Galadrieli i Celeborna.

Elfyhelmowyjar

Elfowie z Lorien pod wodzą Haldira, broniący długiego muru. Klatka z filmu "Władca Pierścieni: Dwie wieże".

Leśne Elfy zostały uznane za mniej mądrych elfów niż inni, a niektóre z nich były niemal nie do odróżnienia od Avari, tych, którzy nigdy nie dołączyli do wielkiej podróży. Leśne Elfy z Mrocznej Puszczy zostały opisane jako rasa nieufna krasnoludom, ale przyjazna dla ludzi, z którymi handluje. Podczas swojej podróży do Samotnej Góry, Bilbo Baggins miał uratować krasnoludy w Leśnym Królestwie. Były one również jedną z pięciu armii w Bitwie Pięciu Armii.

Leśnistrażnicy

Strażnicy Leśnego Królestwa. Klatka z filmu "Hobbit: Pustkowie Smauga".

Legolas, choć mieszkał wśród nich i przedstawiał się jako jeden z ludu Silvan (Leśnych), nie był jednym z nich. Jako syn króla elfów, Thranduila, który pierwotnie pochodził z Doriathu, Legolas faktycznie posiadał co najmniej połowę sindarskiego dziedzictwa po stronie ojca. To było skomplikowane przez fakt, że niewielka mniejszość sindarskich elfów rządziła głównie w północnej Mrocznej Puszczy, mniejszości, do której należał Legolas. Sindarska mniejszość w tej dziedzinie, która powinna być szlachetniejsza i mądrzejsza niż Leśne Elfy. Pod koniec Pierwszej Ery Morgoth został pokonany i całe wielkie królestwo elfów Beleriandu zostało zniszczone, może to być postrzegane jako powrót do "prostszych czasów" w ich kulturze.

Armiaelfow

Armia Króla Thranduila. Klatka z filmu "Hobbit: Bitwa Pięciu Armii".

Leśne Elfy z Lorien nazywano także Galadhrim, dosłownie "lud drzew". Po odejściu Amrotha w 1981 roku Trzeciej Ery, rządy przejęli Celeborn i Galadriela. W czasie Wojny o Pierścień mówili akcentem lub dialektem sindarinu, który zmienił się tak bardzo, że Frodo Baggins, który mówił sindarinem, nie mógł ich zrozumieć. Dodatkowo, kilku elfów z Lorien umiało mówić westronem, tak jak Haldir, który miał im towarzyszyć w drodze do Caras Galadhon.