FANDOM

Lothlorien

Lothlorien w filmie "Władca Pierścieni: Drużyna Pierścienia".

Leśne Elfy (ang. Wood Elves, Silvan Elves) – zbiorcza, potoczna nazwa elfów zamieszkujących obszary leśne różnych er, wywodzących się najczęściej od Nandorów, lecz z dużą domieszką krwi innych szczepów, włącznie z Avarimi i często przyjmujących za władców Sindarów lub nawet Noldorów. Najbardziej znanymi grupami byli elfowie z Ossiriandu (Zielone Elfy), Lorien (Galadhrimowie) i Mrocznej Puszczy (Leśne Królestwo).
Armiaelfow

Armia Króla Thranduila. Klatka z filmu "Hobbit: Bitwa Pięciu Armii".

Charakterystyczną cechą tych grup było skrywanie swoich miast i królestw w wielkich puszczach, niechęć i podejrzliwość wobec innych ras, szczególnie do krasnoludów.
Elfyhelmowyjar

Elfowie z Lorien pod wodzą Haldira, broniący długiego muru. Klatka z filmu "Władca Pierścieni: Dwie wieże".

Podstawą społeczeństw były zwykłe elfy, biegłe w tropieniu, strzelaniu z łuku, także dzielnie uczestniczące w niektórych działaniach wojennych - zazwyczaj ubierające stroje zielone, brunatne lub szare. Grupę władzy sprawowały elfy wysokie, o niezwykle silnie rozwiniętym indo, ubierające się często na srebrno lub biało.

Elfowie leśni osiągali mistrzostwo w operowaniu wszelkimi płodami lasu, w budowie leśnych miast na drzewach lub jaskiniach, uprawianiu na tajemnych poletkach takich roślin jak zboże Yavanny, produkcji lembasów, lin, płaszczów elfów i wielu innych wyrobów. Byli też mistrzami łuku.
Leśnistrażnicy

Strażnicy Leśnego Królestwa. Klatka z filmu "Hobbit: Pustkowie Smauga".

Spośród władców można wymienić: Thranduila - króla północnej Mrocznej Puszczy, i jego syna Legolasa, Amdira i jego syna Amrotha - ostatniego księcia Lorien przed rządami Galadrieli i Celeborna.