Fandom

Władca Pierścieni Wiki

Leśne Elfy

2735stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Dyskusja0 Udostępnij
Lothlorien.jpg

Lothlorien w filmie "Władca Pierścieni: Drużyna Pierścienia".

Leśne elfy (ang. Wood Elves, Silvan Elves) – rasa elfów. Zostały one dodane do liczby Wysokich Elfów, a oni dzielili ziemię z krasnoludami. Należą do nich elfowie z Lorien i Mrocznej Puszczy.

Leśne Elfy były Nandorami, ale były one kierowane przez Sindarów i Ñoldorów . Przykładem takich władców są Thranduil, król północnej Mrocznej Puszczy, Amdír , jego syn, Amroth , ostatni Sindar i książę Lorien przed rządami Galadrieli i Celeborna.

Elfyhelmowyjar.jpg

Elfowie z Lorien pod wodzą Haldira broniący długiego muru. Klatka z filmu "Władca Pierścieni: Dwie wieże".

Leśne Elfy zostały uznane za mniej mądrych elfów niż inni a niektóre z nich były niemal nie do odróżnienia od Avari, tych, którzy nigdy nie dołączył do wielkiej podróży. Leśne Elfy z Mrocznej Puszczy zostały opisane jako rasa nieufna Krasnoludom, ale przyjazna dla ludzi, z którymi handluje. Podczas swojej podróży do Samotnej Góry (Erebor), Bilbo Baggins miał uratować krasnoludy w Leśnym Królestwie. Były one również jedną z Pięciu Armii w Bitwie Pięciu Armii.

Leśnistrażnicy.png

Strażnicy Leśnego Królestwa. Klatka z filmu "Hobbit: Pustkowie Smauga".

Legolas, choć mieszkał wśród nich i przedstawiał się jako jeden z ludu Silvan (Leśnych), nie był jednym z nich. Jako syn króla elfów Thranduila, który pierwotnie pochodzi z Doriathu, Legolas faktycznie posiadał co najmniej połowę sindarskiego dziedzictwa na stronie ojca. To było skomplikowane przez fakt, że niewielka mniejszość sindarskich Elfów rządziła głównie w Północnej Mrocznej Puszczy, mniejszości, do której należał Legolas. Sindarska mniejszość w tej dziedzinie, która powinna być szlachetniejsza i mądrzejsza niż Leśne elfy. Pod koniec Pierwszej Ery Morgoth został pokonany i całe wielkie Królestwo elfów Beleriandu zostało zniszczone, może to być postrzegane jako powrót do "prostszych czasów" w ich kulturze.

Armiaelfow.jpg

Armia Króla Thranduila. Klatka z filmu "Hobbit: Bitwa Pięciu Armii".

Leśne Elfy z Lorien nazywano także Galadhrim, dosłownie "drzewo-folk". Po odejściu Amrotha w 1981 roku Trzeciej Ery, były rządzone przez Celeborna i Galadrielę. W czasie Wojny o Pierścień mówili akcentem lub dialektem sindarińskim który zmienił się tak bardzo, że Frodo Baggins, który mówił sindarińskim, nie mógł ich zrozumieć. Dodatkowo, kilka Elfów z Lorien umiało mówić westronem, tak jak Haldir, który miał im towarzyszyć w drodze do Caras Galadhon.

Więcej w Fandom

Losowa wiki