FANDOM

Leśna Ścieżka

Leśna Ścieżka

Leśna Ścieżka (Ścieżka Leśnych Elfów) – jedna z dwóch znanych dróg przecinających Mroczną Puszczę. Umożliwiała podróżnym przejście z jednego końca puszczy do drugiego.

HistoriaEdytuj

Ścieżka ta została zapewne utworzona przez Leśne Elfy.

2941 TE podróżowała nią Kompania Thorina, która kierowała się ku Samotnej Górze. Użycie tego, mniej znanego szlaku polecił im Beorn, ze względu na zły stan i obecność orków na Starej Drodze Leśnej. Po drodze przeprawiali się przez Zaczarowaną Rzekę, do której wpadł Bombur. Krasnoludowie opuścili ścieżkę zwabieni światłami uczty elfów.

Można też przypuszczać, że w 3018 TE Legolas użył tego szlaku, wyprawiając się do Rivendell.

CharakterystykaEdytuj

Leśna Ścieżka była rzadko uczęszczanym traktem. Zaczynała się na zachodniej stronie Mrocznej Puszczy, nieco powyżej Gór Mrocznej Puszczy i prowadziła przez zamieszkane przez elfy tereny Leśnego Królestwa w pobliżu Leśnego Pałacu, a potem wzdłuż Leśnej Rzeki do Długiego Jeziora.

U jej wejścia dwa bardzo stare drzewa tworzyły jakby sklepioną bramę. Przez większą cześć drogi panował mrok spowodowany gęstym lasem. Ścieżka była bardzo wąska i kręta, podróżni nie mogli iść koło siebie, lecz poruszali się gęsiego. Opuszczanie jej było bardzo niebezpieczne, bo łatwo było się zgubić. Mniej więcej na po przejściu trzech czwartych Leśnej Ścieżki, płynęła Zaczarowana Rzeka, przez którą przeprawić się można było łodzią. Droga ta była długa na 188 mil.

CiekawostkiEdytuj

Leśna ścieżka bywa czasem mylona ze Starą Drogą Leśną, co związane jest z tym, że nie jest ona zaznaczana na klasycznej mapie Śródziemia, a jedynie na mapie Dzikich Krajów, dołączonej do "Hobbbita".

Więcej z Fandomu

Losowa wiki