Fandom

Władca Pierścieni Wiki

Las Strażników

2747stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Dyskusja0 Udostępnij
Witajcie w Ogrodzie Orthanku!

—Drzewiec[1]

Las Strażników
Typ Las
Lokalizacja Nan Curunír
Królestwo Zjednoczone Królestwo
Mieszkańcy Entowie, Drzewa
Inne nazwy Ogród Orthanku

Las Strażników (ang. Watchwood[2]) lub Ogród Orthanku (ang. Treegarth of Orthanc[2]) – las w Śródziemiu w Nan Curunír, zasadzony przez entów wokół Orthanku w miejsce Kręgu Isengardu po przejęciu przez nich kontroli nad twierdzą.

Nazwa lasu została nadana przez Drzewca i odnosiła się do pilnowania Sarumana przez entów po zniszczeniu jego potęgi w marcu TE 3019[3].

HistoriaEdytuj

Pomysł przywrócenia dawnej roślinności dolinie i zalesienia podnóży Orthanku zainicjował Drzewiec, dodatkowo proszony o pomoc przy pilnowaniu Sarumana przez Gandalfa 5 marca TE 3019 po niepomyślnych rokowaniach Théodena oraz Mithrandira z czarodziejem[3].

22 sierpnia TE 3019, wracający z wojny Gandalf, Aragorn i reszta kompani, witani przez Fangorna zastali już ogrody niemal w pełni okazałości. Dawną bramę Isengardu zastąpiono dwoma smukłymi drzewami, kamienny krąg zburzono, a całą kotlinę zamieniono w zielony ogród bogaty w sady i las oraz przecięty strumieniem. Wokół zaś samego Orthanku znajdowało się odtąd małe jeziorko.

Podczas spotkania z Drzewcem, król Elessar postanowił o oddaniu całej doliny w ręce entów, a także zaproponował im ekspansję na zachód[1].

PrzypisyEdytuj

  1. 1,0 1,1 J.R.R. Tolkien, Władca Pierścieni, Powrót króla, „Wiele pożegnań
  2. 2,0 2,1 Arkadiusz Kubala, Przewodnik po nazwach miejscowych Śródziemia
  3. 3,0 3,1 J.R.R. Tolkien, Władca Pierścieni, Dwie wieże, „Głos Sarumana

Więcej z Fandomu

Losowa wiki