FANDOM

Krucze Wzgórze (ang. Ravenhill) – wzniesienie w pobliżu Ereboru[1].

Historia Edytuj

Na szczycie wzgórza krasnoludowie z Ereboru wybudowali strażnicę, z której rozciągał się widok na rzekę Celduinę. Główna sala na Kruczym Wzgórzu mogła pomieścić nawet dwustu krasnoludów. Strażnica leżała pięć godzin drogi od głównej bramy samotnej góry[1].

Zamieszkały tam kruki pod wodzą Karka, do czasu zajęcia przez smoka Smauga samotnej góry. Powróciły po śmierci bestii, jednak tym razem prowadzone przez Roaka[1].

Gdy Smaug opuścił swoje leże, aby zaatakować Esgaroth, Kompania Thorina skryła się tutaj obawiając się powrotu smoka. Kruki zawiadomiły ich o śmierci potwora i powróciły do swojego dawnego domu[1].

Bilbo Baggins obserwował z Kruczego Wzgórza przebieg Bitwy Pięciu Armii[2][3].

Adaptacje Edytuj

Hobbit: Bitwa Pięciu Armii Edytuj

Ravenhill BOTFA

Krucze Wzgórze w filmie Hobbit: Bitwa Pięciu Armii

Strażnica na kruczym wzgórzu pojawia się w adaptacji Petera Jacksona.

W czasie Bitwy Pięciu Armii swoją bazę obrał tam Azog Plugawy. Z tego miejsca wydawał rozkazy swym legionom. Thorin II Dębowa Tarcza wraz z Kilim, Filim i Dwalinem wyruszył w stronę Kruczego Wzgórza by zabić Azoga i wywołać zamieszanie wśród jego wojsk.

Thorin i jego towarzysze zjawili się w obozie Azoga, lecz nie spotkali tam żadnego z jego podwładnych, za to wpadli w jego zasadzkę. Blady ork zamordował krasnoluda Filiego i stoczył walkę z Thorinem. Na wzgórzu zjawił się Bolg, przybywając z oddziałem goblinów i chmarą nietoperzy. Syn Azoga zabił krasnoluda Kiliego, lecz sam później poległ z ręki Legolasa. Thorin zabił Bladego Orka, ale zmarł na skutek odniesionych ran.

Przypisy

  1. 1,0 1,1 1,2 1,3 J.R.R. Tolkien, Hobbit, Rozdział XIII: Nikogo nie ma w domu, Amber, Warszawa 2011, ISBN 978-83-241-3951-4
  2. J.R.R. Tolkien, Hobbit, Rozdział XVII: Nadejście Burzy, Amber, Warszawa 2011, ISBN 978-83-241-3951-4
  3. J.R.R. Tolkien, Hobbit, Rozdział XVIII: Droga powrotna, Amber, Warszawa 2011, ISBN 978-83-241-3951-4