FANDOM

Krasnoludy Poślednie – wymarła międzyplemienna grupa krasnoludów. Zwano ich również w sindarinie Nibin-nogrim (lub Noegyth Nibin lub Nibin-Noeg).

CharakterystykaEdytuj

Krasnoludy Poślednie były potomkami krasnoludów, którzy w dawnych latach zostali wypędzeni z miast krasnoludzkich leżących na wschodzie Beleriandu. Nie mieli nad sobą władców, a ich liczba była niewielka i cały czas się zmniejszała. Z powodu ich niewielkiej liczby z trudem pozyskiwali rudy metali, przez co wraz z latami tracili kowalskie umiejętności oraz zmniejszały się ich zapasy broni. Prowadzili życie w ukryciu przed ludźmi, orkami oraz elfami. W przeciągu lat skarleli, przez co wydawali się słabsi od swoich pobratymców z innych rodów.

Ich dziełem był system jaskiń Nulukkizdîn w lasach Taur-en-Faroth, który wydrążyły długo przed tym jak do Beleriandu przybył Finrod Felagund. Potem ich główną siedzibą stała się góra Amon Rudh, która, dawnymi laty, została wydrążona przez pokolenia Krasnoludów Poślednich a w poprzednim miejscu elfowie założyli Nargothrond.

Darzyli nienawiścią elfów, którzy, według nich, mieli wygnać ich z własnych siedzib. Ponadto, nienawidziły ludzi oraz bały się orków

Ostatnimi przedstawicielami tej rasy byli Mîm oraz jego synowie: Khîm i Ibun.

Ciekawostki Edytuj

  • Krasnoludy Poślednie nie trzymały swoich imion w sekrecie jak reszta, a także nie przestrzegali tajemnicy języka. Mogła to być jedna z przyczyn dlaczego musieli opuścić plemiona z których się wywodzili.
  • Sindarowie zanim poznali inne krasnoludy myśleli, że są to zwierzęta i polowali na nie.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki