Fandom

Władca Pierścieni Wiki

Królowe Númenoru

2741stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Dyskusja0 Udostępnij

Królowe Númenoru – kobiety należące do Linii Elrosa, które rządziły wyspą Númenor w Drugiej Erze.

HistoriaEdytuj

W historii Númenoru występują cztery prawowite królowe, chociaż władzę sprawowały tylko trzy. Ostatniej, Tar-Míriel (zwanej później Ar-Zimraphel), mąż odebrał Berło i sam koronował się na króla, jako Ar-Pharazôn.

Zgodnie z prawem pierworództwa, obowiązującym w Númenorze, tron przypadał najstarszemu potomkowi płci męskiej. Jeśli takiego nie było, kolejny w kolejce był najbliższy męski krewny króla. To z powodu tego właśnie prawa najstarsza córka króla Tar-Meneldura, Silmariën, nie została pierwszą królową. Zamiast tego wyszła za mąż za Elatana z Andúnië i zapoczątkowała tym samym linię Książąt Andúnië, którzy odegrali później olbrzymią rolę w historii Śródziemia. Władzę objął jej młodszy brat, Tar-Meneldur.

Syn Meneldura, Tar-Aldarion, nie posiadał męskiego potomka, a jedną córkę, Ancalimë. Aby zapewnić jej tron i odsunąć od niego poślednich krewnych, zmodyfikował prawo sukcesji tronu. Od teraz władcą mogła zostać również pierworodna córka króla, o ile wyrazi na to zgodę, oraz zobowiąże się do rychłego zamążpójścia i urodzenia dziedzica. W ten sposób Tar-Ancalimë została pierwszą panującą królową Númenoru.

Kolejnej modyfikacji dokonał król Tar-Súrion, aby zapewnić panowanie swojej córce, Tar-Telperiën . Wykreślono wszystkie stare zapisy, pozostawiając tylko instrukcję, że Berło dziedziczyć może najstarszy potomek króla, bez względu na płeć.

Królowe NúmenoruEdytuj

  1. Tar-Ancalimë, siódma władczyni Númenoru,  panująca w latach 1075 – 1280 Drugiej Ery;
  2. Tar-Telperiën, dziesiąta władczyni, 1556 – 1731 DE;
  3. Tar-Vanimeldë, szesnasta władczyni, 2526 – 2637 DE;
  4. Tar-Míriel (Ar-Zimraphel), prawowita dwudziesta piąta władczyni, nigdy nie doszła do władzy.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki