Fandom

Władca Pierścieni Wiki

Kotlinka

2735stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Dyskusja0 Udostępnij
Kotlinka
Typ Osada
Lokalizacja Shire, Wschodnia Ćwiartka, Moczary
Data powstania Po 1601 TE
Mieszkańcy Hobbici
Oryginalna nazwa Deephallow
Inne nazwy Głębokie

Kotlinka – nazwa miejscowości położonej w Shire, a dokładniej we Wschodniej Ćwiartce.

GeografiaEdytuj

Kotlinka znajdowała się w południowej części Moczarów, niedaleko miejsca gdzie Rzeka Graniczna wpadała do Brandywiny. Do Kotlinki prowadziły dwie drogi, jedna wychodziła z miejscowości Wierzbinka i kierowała się na wschód, natomiast druga ciągnęła się od Wschodniego Gościńca na południe, przechodziła przez takie miejscowości jak Słupki oraz Łozina. Położenie tej miejscowości wpływało na to, że najprawdopodobniej silnie rozwinęło się tutaj rolnictwo, a spowodowane to było dobrą jakością gleb aluwialnych oraz dobrym nawodnieniem podłoża. Najprawdopodobniej ze względu na podmokły teren ludność tej miejscowości nie zamieszkiwała w tradycyjnych hobbickich smajalach, ale w zwykłych domach zbudowanych z drewna czy z kamieni. Z powodu bliskości Brandywiny, możliwe jest, że część mieszkańców zajmowała się łowieniem ryb.

EtymologiaEdytuj

W oryginale Tolkien do oddania nazwy tej miejscowości użył wyrażenia Deephallow. Jest ono dwuczęściowe, człon Deep- oznacza 'głęboko', natomiast człon -hallow tłumaczy się jako 'dolina'.

CiekawostkiEdytuj

Więcej w Fandom

Losowa wiki