Fandom

Władca Pierścieni Wiki

Khamûl

2735stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Dyskusja0 Udostępnij

Khamûl Easterling – jeden z Nazgûli, niewolników Jedynego Pierścienia. W Drugiej Erze był człowiekiem – Królem Easterlingów. Sauron dał mu jeden z Dziewięciu Pierścieni Władzy, który (choć początkowo dał mu wielką moc) ostatecznie go zniewolił i doprowadził do przemiany w Upiora. W tej postaci po raz pierwszy pojawił się w Śródziemiu około 2251 roku DE. Dzielił swoje losy z pozostałymi Nazgûlami.

Po klęsce Saurona w wojnie z Ostatnim Sojuszem uciekł na wschód, gdzie ukrył się. Około 1980 roku TE wraz z pozostałymi Nazgûlami potajemnie pojawił się w Mordorze. Uczestniczył w ataku i zdobyciu Minas Ithil. Przez następne lata nie opuszczał tej twierdzy. Dopiero w 2951 roku udał się do Dol Guldûr, swej nowej siedziby. Przebywał tam do czasu poszukiwań Jedynego Pierścienia. To on był tym Czarnym Jeźdźcem, który ścigał Froda i jego towarzyszy od Hobbitonu po prom na Brandywinie. Jego dalsze losy są takie same jak pozostałych Nazgûli. Zginął, gdy zniszczony został Pierścień.

W hierarchii Nazgûli Khamûl zajmował drugie miejsce po Czarnoksiężniku z Angmaru. Był szczególnie wyczulony na obecność Jedynego Pierścienia, jednak najsłabiej ze wszystkich radził sobie w ciągu dnia, przy świetle słońca. Był też najsłabszym magiem z dziewiątki, ale dużo potężniejszym wojownikiem.

Nazwa "Khamûl" zapewne pochodzi z Czarnej Mowy.

Ciekawostki Edytuj

  • Jest jedynym Nazgûlem znanym z imienia.
  • Zwano go też Cieniem Wschodu i Czarnym Easterlingiem.
Powiernicy Pierścieni Władzy

Jedyny Pierścień

Sauron • Isildur • Déagol • Gollum • Bilbo Baggins • Frodo Baggins • Tom Bombadil • Samwise Gamgee

Trzy Pierścienie

Galadriela (Nenya) • Gil-galad, Elrond (Vilya) • Círdan, Gandalf (Narya)

Siedem Pierścieni

Thrór (przekazał pierścień synowi) • Thráin II (otrzymał pierścień od ojca) • sześciu nieznanych krasnoludów

Dziewięć Pierścieni

Czarnoksiężnik z Angmaru • Khamûl • Siedem nieznanych Upiorów Pierścienia

Więcej w Fandom

Losowa wiki