Fandom

Władca Pierścieni Wiki

Kamienne Olbrzymy

2735stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Dyskusja0 Udostępnij
Kamienne Olbrzymy
Kamiennyolbrzym.jpg
Występowanie Góry Mgliste
Wielkosć Kilkadziesiąt metrów
Inne nazwy Giganci

Olbrzymy – tajemnicza rasa zamieszkująca Śródziemie. Została wspomniana tylko raz w książce Hobbit, czyli tam i z powrotem, a także przedstawiona w filmie Hobbit: Niezwykła podróż.

Charakterystyka Edytuj

Kamienne olbrzymy znane są z legend i opowieści, lecz mało który mieszkaniec Śródziemia miał okazję ujrzeć je na własne oczy.

Niewiele o nich wiadomo, ponieważ zostały wspomniane przez Gandalfa tylko raz, podczas przemierzania przez Kompanię Thorina Gór Mglistych[1].

Kamienny olbrzym o imieniu Tarlang pojawia się też w legendzie gondorskiej z okolic Lamedonu, gdzie zginął w czasie upadku, pozostawiając w dolinie zwanej Ostroga Tarlanga trzy wielkie głazy w postacie niewielkich szczytów górskich.

Dwaj inni giganci Gilim i Nan są wspomniani w pieśniach o Luthien, która wspomina ich w swoich słowach.Nan miał być jednak olbrzymem drzewnym (być może chodzi tu o Entów) a Gilim kamiennym mieszkającym w Aramanie.

AdaptacjeEdytuj

Hobbit: Niezwykła Podróż Edytuj

Olbrzym.jpg

Olbrzym w grze Bitwa o Śródziemie II

Kamienne Olbrzymy zostały przedstawione jako stworzenia o kolosalnych rozmiarach, zbudowane w całości ze skały.

Podczas przeprawy Kompanii Thorina przez Wysoką Przełęcz, grupa olbrzymów wdała się ze sobą w bójkę, narażając krasnoludów na śmiertelne niebezpieczeństwo.
Bargrisar.png

Kamienny Olbrzym Bargrisar w grze "Władca Pierścieni: Wojna na Północy".

Władca Pierścieni: Bitwa o Śródziemie II Edytuj

Olbrzymy służą w armiach goblinów. Potrafią miotać we wrogów ogromnymi głazami.

Władca Pierścieni: Wojna na Północy Edytuj

W tej grze jednym z bossów jest kamienny olbrzym Bargrisar. Jako jedyny ze swojej rasy sprzymierzył się z siłami Saurona i zbierał dla niego armię na Wrzosowiskach Etten.

Przypisy

  1. J.R.R. Tolkien, Hobbit, Rozdział IV: Nad i pod górą, Amber, Warszawa 2011, ISBN 978-83-7758-297-8

Rozpocznij dyskusję Dyskusje o artykule Kamienne Olbrzymy

Więcej w Fandom

Losowa wiki