Fandom

Władca Pierścieni Wiki

John Rhys-Davies

2735stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Dyskusja0 Udostępnij
John Rhys-Davies
Johnrhysdavies.jpg
Imię i Nazwisko John Rhys-Davies
Data Urodzenia 5 maja 1944 roku
Miejsce Urodzenia Ammanford (Wielka Brytania)
Zawód Aktor
Odgrywana Rola Gimli

John Rhys-Davies (ur. 5 maja 1944 w Ammanford) – brytyjski aktor, najbardziej znany z roli krasnoluda Gimlego w ekranizacji Władcy Pierścieni, z roli kapitana Barletta w filmie Britannic oraz Sallaha w filmie Indiana Jones i ostatnia krucjata.

Kariera Edytuj

Zadebiutował w filmie "The Black Windmil". Obecny dorobek aktora liczy ponad osiemdziesiąt tytułów. W filmie Władca Pierścieni: Dwie Wieże i Władca Pierścieni Powrót Króla Drzewiec posiada jego głos. Za rolę w filmie "Drużyna Pierścienia" tak jak wszyscy aktorzy pierwszoplanowi został nominowany do nagrody Gilidi Aktorów Filmowych w kategorii najlepszej gry aktorskiej.

BiografiaEdytuj

W wieku trzynastu lat zaczął grać w sztukach Szekspira. Uczył się wówczas w Truro School w Anglii. Gdy skończył studia na University of East Anglia, gdzie założył studenckie kółko teatralne, na swoim koncie miał już imponujący dorobek amatorskich ról teatralnych. Przez rok pracował jako nauczyciel, potem przez dwa lata uczył się w Królewskiej Akademii Teatralnej, którą ukończył w 1969. Potem grał w teatrach na terenie całej Wielkiej Brytanii.

CiekawostkiEdytuj

  • W filmie "Windmil" postać przez niego grana zginęła jeszcze przed napisami początkowymi.
  • Charakteryzacja Johna Rhys-Daviesa w postać Gimliego trwała za każdym razem 4 i pół godziny.
  • John Rhys-Davies dubbingował, oprócz Gimliego, również Enta.
  • Pomimo że John grał krasnoluda, był najwyższym aktorem na planie.

Więcej w Fandom

Losowa wiki