FANDOM

Jeźdźcy Rohanu (ang. The Riders of Rohan) – drugi rozdział trzeciej części książki Władca Pierścieni autorstwa J.R.R. Tolkiena.

Treść rozdziału Edytuj

Trzej Łowcy kontynuowali pościg przez stepy Rohanu, za odziałem orków w celu uratowania porwanych przez nich Merry'ego i Pippina. Aragorn oprócz śladów marszu podczas drogi znalazł także pięć martwych ciał goblinów i broszę z elfiego płaszcza, pozostawioną przez Tuka jako ślad.

Po kilu dniach wędrowcy stracili nadzieję na ocalenie hobbitów. Odnaleźli trop, który wskazywał na to, że orkowie bardzo oddalili się od nich. Wtedy natknęli się na jeźdźców z Rohanu. Ich dowódcą był Éomer. Początkowo byli nieufnie nastawieni do tropicieli. Sytuacja zmieniła się, gdy Aragorn ujawnił się im jako prawowity król Gondoru. Okazało się, marszałek wraz ze swym oddziałem wracał z pola bitwy, na którym zginęły wszystkie gobliny, więżące Meriadoka i Peregrina. Nie odnaleźli wśród nich niziołków. Przyszły władca postanowił wypożyczyć łowcom konie, aby wspomóc ich w poszukiwaniach.

Po dotarciu na pobojowisko, Aragorn, Legolas oraz Gimli zaczęli je przeszukiwać. Oni również nie znaleźli śladów hobbitów. Zrezygnowani postanowili zatrzymać się tu (w pobliżu Fangornu) na nocleg. Podczas odpoczynku zobaczyli starca, ubranego w szare szaty i kapelusz. Tajemnicza postać zniknęła. Obawiali się, że to Saruman w przebraniu. W oddali usłyszeli swoje spłoszone konie. Uciekły.

Przekłady na język polski Edytuj

Przekład Marii Skibniewskiej Edytuj

Jeźdźcy Rohanu

Przekład Marii i Cezarego Frąców Edytuj

Jeźdźcy Rohanu

Przekład Jerzego Łozińskiego Edytuj

Poprzedni rozdział:
Pożegnanie Boromira
Jeźdźcy Rohanu Następny rozdział:
Uruk-hai

Więcej z Fandomu

Losowa wiki