Władca Pierścieni Wiki

J.R.R Tolkien's The Lord of the Rings Vol.1

2740stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Dyskusja0 Udostępnij
Volume1.jpg
The Lord of the Rings Vol.1
Tytuł oryginalny - J.R.R Tolkien's The Lord of the Rings Volume 1
Producent - Interplay
Wydawca - Interplay
Rok Wydania - 04 kwiecień 1990
Platformy - PC
Gatunek - cRPG
Typ gry - jednoosobowy
Kategoria wiekowa - brak ograniczeń
Język - angielski

J.R.R Tolkien's The Lord of the Rings Vol.1 – gra cRPG wydana przez Interplay 4 kwietnia 1990 roku. W 1994 roku gra została ponownie wydana, ale tylko z drobnymi poprawkami na konsole Super NES. Gra wydana na konsole: PC.

FabułaEdytuj

Gra jest oparta o fabułę powieści Władca Pierścieni J.R.R. Tolkiena. Obejmujemy w niej kontrolę nad grupą bohaterów (początkowo tylko hobbitów), którzy wyruszają w niebezpieczną misję do krainy Mordor, aby zniszczyć tytułowy Pierścień o niewyobrażalnej mocy.

RozgrywkaEdytuj

Programiści wprowadzili wiele zadań pobocznych, które urozmaicają pierwszą część wyprawy do Mordoru a które z fabułą powieści mają niewiele wspólnego. Można to już zauważyć na samym początku gry, kiedy to drużyna staje przed szansą poskromienia wilków i tym samym uratowania dzieci hobbitów. Do zadań pobocznych można wrócić w dowolnym momencie. Kierujemy tylko jedną postacią a reszta idzie za nami. Gdy potrzebujemy skorzystać z umiejętności konkretnego bohatera, aktywujemy go. Sterowanie podczas walki uwzględnia od razu wszystkie postacie należące do drużyny i nie trzeba martwić się o ich wybieranie. Cześć bitewna podzielona jest bowiem na tury, w których wrogów atakujemy po kolei. Nasi bohaterowie opisani są za pomocą sześciu współczynników. Oprócz tradycyjnych i niezbędnych do walki, pojawia się także poziom siły woli, który określa w jakim stopniu bohaterowie odporni są na oddziaływanie zła, w tym także Pierścienia. Ponadto istnieje około 25 specjalnych umiejętności, które nasze postacie mogą otrzymać w trakcie gry. Oprawa audiowizualna jest na przyzwoitym poziomie. Program wita nas introdukcją, składającą się z serii rysunków streszczających aktualne wydarzenia. Akcja przedstawiona jest widokiem z góry. Po kliknięciu prawym przyciskiem myszy mamy dostęp do szeregu ikonek, które służą do wydawania poleceń. Z napotkanymi postaciami można rozmawiać i zadawać im pytania, wprowadzając słowa kluczowe. Jest to największy mankament gry, gdyż czasem trudno znaleźć odpowiednią frazę, pozwalającą ruszyć akcję do przodu.

Więcej w Fandom