Fandom

Władca Pierścieni Wiki

J.R.R Tolkien's Riders of Rohan

2740stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Dyskusja0 Udostępnij

Rohan.jpg
J.R.R Tolkien's Riders of Rohan
Tytuł oryginalny - J.R.R Tolkien's Riders of Rohan
Producent - Entertainment Group
Wydawca - Konami
Rok Wydania - 20 wrzesień 1991
Platformy - PC
Gatunek - strategiczny
Typ gry - jednoosobowy
Kategoria wiekowa - 12+
Język - angielski

J.R.R Tolkien's Riders of Rohan – gra strategiczna wydana przez studio Konami 20 września 1991 roku. Gra wydana na konsole: PC.

FabułaEdytuj

Akcja rozgrywa się w Śródziemiu – świecie wykreowanym przez słynnego pisarza fantasy, J.R.R. Tolkiena. Fabuła gry nawiązuje do powieści Władca Pierścieni, a ściślej do jej drugiej części, zatytułowanej Dwie Wieże. Gracz stanie na czele wojsk Rohanu i odeprze ataki złego czarodzieja Sarumana. Akcja gry obfituje w znane z książkowego pierwowzoru wydarzenia i postacie. Pojawią się więc Legolas, Aragorn i Gimli, ścigający sługusów Sarumana, natomiast w lesie Fangorn odrodzi się Gandalf, który przyczyni się do odbudowania prestiżu dworu w Edoras i wyzwolenia króla Théodena spod wpływów złego Grimy. Oprócz tego będziemy świadkami marszu Entów na Isengard, obrony Helmowego Jaru oraz niezliczonych walk w polu, jakie Rohirrimowie prowadzili z orkami i Uruk-Hai.

RozgrywkaEdytuj

Gra toczy się w czasie rzeczywistym, którego szybkość możemy według potrzeb, zmniejszać lub zwiększać. Głównym polem działania jest mapa Rohanu – to właśnie tutaj przesuwamy nasze oddziały, decydujemy o odwiedzeniu kluczowych dla rozgrywki miejsc oraz koncentrujemy siły przed wzmożonym atakiem wroga. Po spotkaniu się dwóch armii dochodzi do bitwy, którą możemy rozegrać całkowicie samodzielnie (wybór taktyki, pełna dowolność w planowaniu ataku) lub zdać się na łaskę komputera, który obliczy prawdopodobieństwo zwycięstwa i poinformuje o wyniku gracza, serwując przy okazji garść statystyk. W grze zawarto także krótkie sekwencje zręcznościowe. Należą do nich: ostrzał z łuku do nadciągających na nasze pozycje żołnierzy przeciwnika, walka jeden na jednego z przedstawicielem wrogiej armii oraz potyczka z użyciem magii, jaką przeprowadzać będzie Gandalf z Nazgulami. Podstawą jest odpowiedni dobór sił do nadciągającego zagrożenia. Należy też pamiętać, że wojska Sarumana posiadają przewagę liczebną, dlatego też lepiej jest się bronić niż frontalnie atakować. W planowaniu skutecznych działań z pewnością pomogą rozbudowane charakterystyki wszystkich wojsk występujących w grze, które można przejrzeć w dowolnym momencie.

Więcej w Fandom

Losowa wiki