FANDOM

Te informacje pochodzą z wczesnego Legendarium

Treści znajdujące się w artykule obejmują teksty powstałe do lat 30-tych XX wieku, kiedy J.R.R. Tolkien całkiem inaczej pojmował Silmarillion. Dotyczą takich książek jak Księga Zaginionych Opowieści oraz Ostatnie Legendy Śródziemia stanowiących dwa pierwsze tomy cyklu The History of Middle-earth.

Znam język gnomów i więcej mi nie trzeba. Czy nie było tak, że Eärendel, Tuor i Bronweg tylko nim władali i nie znali innego?

—Ilverin

Ilverin, Littleheart – elf, syn Bronwega, jeden z mieszkańców Mar Vanwa Tyakéva (Dworku Utraconych Zabaw), gdzie zwany był Strażnikiem Gongu. Członek załogi Eärendila.

Historia Edytuj

Znał tylko język gnomów, ale by pozostać w Mar Vanwa Tyakéva, musiał się nauczyć elfiego, albo odejść czego by jego serce nie ścierpiało[1].

Wygląd Edytuj

Jego oblicze "nosiło ślady wichru i słońca". Miał błękitne oczy i radosne spojrzenie. Był smukły oraz niski. Nikt nie potrafił powiedzieć czy miał pięćdziesiąt czy dziesięć tysięcy lat[2].

Przypisy

  1. John Ronald Reuel Tolkien, Księga Zaginionych Opowieści, wydawnictwo Amber, wydanie I, ISBN 83-7169-578-0, tom I, str 73.
  2. John Ronald Reuel Tolkien, Księga Zaginionych Opowieści, wydawnictwo Amber, wydanie I, ISBN 83-7169-578-0, tom I, str 69-70.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki