FANDOM

Huorczłowiek z rodu Hadora, syn Galdora z Dor-lóminu, mąż Ríany, ojciec Tuora.

Biografia Edytuj

Urodził się w Dor-lóminie jako syn Galdora z Rodu Hadora i Harethy, córki Halmira, władcy Haladinów. Wychowywał się, razem z bratem Húrinem w lesie Brethil, pod opieką ich wuja, Haldira.

Brali udział w walkach z orkami, mimo iż Huor miał dopiero 13 lat. Podczas pewnej bitwy zostali odcięci od towarzyszy i byli ścigani przez orków, aż do brodów Brithiach. Zginęliby, gdyby nie moc Ulma wciąż jeszcze potężna w wodach Sirionu. Uciekli do pustkowia Dimbaru, gdzie błąkali się przez pewien czas. Wypatrzył ich Thorondor, i wysłał dwa ze swoich orłów, które przeniosły ich nad górami i zostawiły w Gondolinie. Byli pierwszymi ludźmi, którzy się tam dostali. Król Turgon przyjął ich życzliwie. Synowie Galdora prawie rok gościli w Ukrytym Królestwie. Nauczyli się od elfów wielu rzeczy i ich języka. Turgon trzymał ich tam z przyjaźni, nie z powodu obowiązującego prawa, mówiącego że kto wejdzie do Gondolinu już nie może wyjść. Jednak spełnił prośbę Húrina i Huora, żeby mogli powrócić do ojczyzny. Ci przysięgli, że nikomu nie zdradzą, gdzie byli. Maeglin, syn króla rad był z ich wyjazdu, ponieważ zazdrościł im łask królewskich. Orły zaniosły braci do Dor-lóminu.

Został zastrzelony zatrutą strzałą w oko i poległ w Bitwie Nieprzeliczonych Łez, kiedy to osłaniał razem z Hurinem ucieczkę Turgona z pola bitwy.

Drzewo genealogiczne Edytuj

Marach

Hador

Gundor
 
Galdor
 
Glóredhela

Húrin Thalion

Huor

Túrin Turambar
 
Niënor

Tuor

Eärendil

Bibliografia Edytuj

  • J.R.R. Tolkien, Silmarillion.