Fandom

Władca Pierścieni Wiki

Hobbiton

2742strony na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Dyskusja0 Udostępnij

Hobbiton – wioska leżącą przy drodze z Little Delving do Mostu Kamiennych Łuków na Brandywinie. Jest jedną z najstarszych miejscowości w Shire.

MieszkańcyEdytuj

Większość mieszkańców Hobbitonu stanowiła rodzina Bagginsów. Hobbiton był również zamieszkany przez rodzinę Gamgee.

Znani bohaterowie, którzy żyli w tej wiosce to:

ZabudowaniaEdytuj

Większość budynków w Hobbitonie mieściła się w południowej części wioski. Były to głównie domy mieszkalne Hobbitów, które znajdowały się po obu stronach Drogi nad Wodą. Aby pójść do północnej części wioski trzeba przejść przez Most nad Wodą. Zaraz za mostem, po prawej stronie znajdował się Młyn Sandymana. Następnie droga się rozwidlała. Skręcając na zachód można było dojść do Spichlerzów i Starego Folwarku. Jeżeli poszlibyśmy dalej na wprost po wschodniej stronie drogi zobaczylibyśmy Starą Farmę. Poruszając się dalej Aleją doszlibyśmy do Pagórka. Tam droga się rozwidlała. Jedna prowadziła do zaułka Bagshot Row. Znajdowały się tam norki niziołków. Druga droga prowadziła Bag End.

Hobbiton po Wojnie o PierścieńEdytuj

W wyniku Wojny o Pierścień Hobbiton bardzo się zmienił. Wycięto wszelkie drzewa znajdujące się w wiosce. Zniszczono żywopłoty i pola uprawne. Na końcu Drogi nad Wodą wybudowano komin, najprawdopodobniej hutniczy. Nad wodą postawiono wiele nowych ale szpetnych domów. Starą Farmę, która stała po wschodniej części Alei przebudowano w Warsztaty. Zburzono Folwark i Spichrze. Na ich miejsce wybudowano "budy pokryte papą". Zniszczono zaułek Bagshot Row. Na jego miejsce wykopano Żwirownię.

HobbitonByMatejCadil.jpg

Hobbiton, autorstwa Matej Cadil.

EtymologiaEdytuj

Nazwa tej miejscowości składa się z dwóch elementów: hobbit + -ton. Słowo hobbit pochodzi od staroangielskiego słowa holbytla co oznacza mieszkańca nor. Drugi element jest skróconą formą słowa town - miasteczko, zamieszkała osada, mniejsza niż miasto, a większa od wsi, o ustalonych granicach i własnym samorządzie.

CiekawostkiEdytuj

  • W przekładzie Łozińskiego nazwa tej miejscowości brzmiała Hobbitów.

Shire

Tukon Tukowa Skarpa • Wielkie Smajale • Withwell

Więcej z Fandomu

Losowa wiki