Fandom

Władca Pierścieni Wiki

Himring

2741stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Dyskusja0 Udostępnij
Himring2.jpg

Wzgórze Himring, źródła Gelionu. W dali przełęcz Aglon (graf. Mithgaraf)

Himring – nazwa ufortyfikowanego wzgórza położonego w Beleriandzie.

GeografiaEdytuj

Himring znajdował się na wschód od przełęczy Aglon w Marchii Maedhrosa. Było to największe wzgórze w okolicznych górach, miało spłaszczony szczyt i było otoczone wieloma innymi, mniejszymi górami. Z jego okolic brał swój początek Mały Gelion, będący jednym z dwóch strumieni tworzących Gelion. Z drugiej strony znajdowały się źródła Celonu, należącego do zlewiska Sirionu.

HistoriaEdytuj

Twierdza na wzgórzu Himring została zbudowana, gdy synowie Fëanora udali się w kierunku wschodnim Beleriandu. Maedhros zbudował na wzgórzu twierdzę, która miała chronić północno wschodnich granic regionu. Jeźdźcy często przemierzali Lothlann pilnując tych terenów[1].

Po Dagor Bragollach było jednym z niewielu miejsc, które obroniło się przed orkami. Zawędrowało tutaj wielu elfów, w celu schronienia się przed siłami zła. Jednym z nich był Maglor, brat Maedhrosa.

Po Nírnaeth Arnoediad, twierdza została opuszczona. Następnie wtargnęli do niej orkowie, którzy albo ją obsadzili, albo zburzyli.

Po Wojnie Gniewu, gdy Beleriand został zalany, właśnie szczyt Himring, był jednym z miejsc (oprócz Dorthonionu i grobu Morweny), które znalazło się ponad poziomem mórz, co spowodowało, że od tego momentu miejsce to stało się wyspą Himling.

EtymologiaEdytuj

Nazwa tego wzgórza czy też twierdzy pochodzi z sindarinu i oznacza wieczne zimno.

PrzypisyEdytuj

  1. J.R.R. Tolkien, Christopher Tolkien (red.), Silmarillion, „Quenta Silmarillion”, „Beleriand i jego królestwa

Więcej z Fandomu

Losowa wiki