FANDOM

Harad daleki2

Dżungle Haradu Dalekiego (graf. Mithgaraf)

Harad Daleki – wysunięta daleko na południe kraina geograficzna w Śródziemiu.

Położenie Edytuj

Harad Daleki leżał na południe od Haradu Bliskiego. Na jego powierzchnię składają się dżungle, zwane Wielkim Lasem Południowym, w których żyją Mumakile i małpy[1]. Można przypuszczać, że po Wielkiej Bitwie Potęg kształt tej krainy był wielkim wydłużonym lądem z Górami Szarymi po zachodniej stronie i Morzem Wewnętrznym daleko na wschodzie i południu. Istnienie gór, ciągnących się wzdłuż wybrzeża Belegaeru na południe od Umbaru, wyjaśniało by wilgotny klimat a także brak założonych osad numenorejskich.

Ludność Edytuj

Daleki Harad był krainą słabo zaludnioną. Zamieszkiwali ją ludzie podobni do półtrolii. Nie znana jest kultura, obyczaje, język, czy nawet dokładne miejsce zamieszkania tego ludu. Opisuję się tę rasę jako czarnych ludzi, o białych oczach i czerwonych językach. Niektóre obszary zamieszkiwali także Haradrimowie.

Historia Edytuj

Pierwsza Era Edytuj

Harad Daleki był obszarem bardzo dużym i zróżnicowanym klimatycznie. Prawie cały teren był pokryty przez dżungle. Przez kontynent przepływały dziesiątki wielkich rzek. Część obszaru zatonęła podczas Wojny Gniewu.

Trzecia Era Edytuj

Niektórzy mieszkańcy tego obszaru sprzymierzyli się z Sauronem podczas Wojny o Pierścień. Byli nimi zarówno Haradrimowie jak i Półtrolle. Mieszkańcy Haradu Bliskiego sprowadzili z tutejszych dżungli Mumakile i wykorzystali je w swoich wojskach.

Bibliografia Edytuj

Przypisy