Fandom

Władca Pierścieni Wiki

Harad Bliski

2741stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Dyskusja0 Udostępnij

Harad Bliski – kraina geograficzna położona w Śródziemiu, charakteryzowała się klimatem zwrotnikowym, co sprzyjało występowaniu pustyń. Był to teren skrajnie suchy; nie występowały tam opady atmosferyczne. Doprowadziło to do znikomej ilości zwierząt i roślin. 

PołożenieEdytuj

Harad Bliski jest położony na południe od Mordoru, na wschód od Wielkiego Jeziora, na zachód od Umbaru i na północ od Haradu Dalekiego. Na powierzchnie Haradu Bliskiego składają się głównie rozległe, gorące pustynie.

LudnośćEdytuj

Do mieszkańców tego terenu zalicza się: HaradrimówKorsarzy z Umbaru i Czarnych Númenorejczyków. Haradrimowie to lud koczowniczy, w późniejszych czasach sprzymierzony z Sauronem i walczący z Wolnymi Ludami Śródziemia. Hodowali oni ogromne słonie bojowe - Mumakile.
Olifanty.jpg

Olifanty w czasie walki

Korsarze natomiast żyli nad morzem, na skraju tej krainy. Parali się budową statków i podbojami morskimi. Jedynym znanym miastem, a zarazem twierdzą jest Umbar

HistoriaEdytuj

W Trzeciej Erze teren ten był miejscem starć między Gondorem, a Korsarzami. W czasie Wojny o Pierścień, Aragorn wraz z Armią Umarłych pokonał Umbarczyków spieszących na pomoc Mordorowi. Po zakończeniu wojny teren wraz z twierdzą dostał się pod władanie Gondoru.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki