Fandom

Władca Pierścieni Wiki

Gwiazda Wieczorna

2740stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Dyskusja0 Udostępnij

Gwiazda Wieczorna, Evenstar – amulet Arweny w kształcie naszyjnika, który podarowała Aragornowi

Historia Gwiazdy WieczornejEdytuj

Gwiazdę Wieczorną Arwena dostała od Valarów jako amulet. Nosiła ją cały czas, dopóki nie podarowała go swojemu ukochanemu Aragornowi na wzgórzach Cerin Amroth, jako symbol ich wiecznej miłości.

Aragorn nosił Evenstar również podczas wojny o Pierścień. Ochraniał go on przed niebezpieczeństwami podróży. Dalsze losy Gwiazdy Wieczornej nie są wiadome, lecz prawdopodobnie naszyjnik został przekazany Eldarionowi, synowi Aragorna i Arweny.

Evenstar w filmowej ekranizacji Władcy PierścieniEdytuj

Tu występuje nieco inna wersja historii. Amulet miał bowiem zadecydować o dalszych losach Aragorna i Arweny. Jadąc do Szarej Przystani, Arwena miała ujrzeć wizję Elronda. Pokazywała ona Aragorna bawiącego się z małym chłopcem, który miał na szyi Evenstar. Wtedy córka Elronda zawróciła do Rivendell i ostatecznie przypieczętowała swój los.

Występuje również inna wersja historii co do samego naszyjnika. Miał on rozbić się, gdy Aragorn zaglądał w Palanitr. Kamień ukazał mu umierającą Arwenę, co miało go osłabić psychicznie - niewątpliwie tak się stało, jednakże w filmie ukazano później naszyjnik - podczas koronacji Aragorna widać go w paru ujęciach.

Evenstar (Gwiazda Wieczorna) została także wprowadzona do sprzedaży jako gadżet filmowy produkowany na oficjalnej licencji.

Więcej w Fandom

Losowa wiki