Fandom

Władca Pierścieni Wiki

Gwaihir

2731stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Dyskusja5 Udostępnij

Gwaihir – Wódz Wielkich Orłów żyjący w Trzeciej Erze, potomek Thorondora, brat Landrovala. Nosił przydomek Władcy Wichrów. Za jego panowania orły zagnieździły się w Górach Mglistych.Wódz Orłów wraz z piętnastoma swoimi przybocznymi rezydował w gniazdach orłów w Górach Mglistych[1].

Pewnego razu Wódz Orłów został raniony strzałą z łuku. Czarodziej Gandalf, który często odwiedzał te góry, wyleczył jego rany i odtąd pozostawał z ptasim monarchą i jego ludem w przyjaznych stosunkach[1].

Podczas Wyprawy do Ereboru, Wódz Orłów uratował Gandalfa i Kompanię Thorina z płonących drzew przed goblinami. Wielki Orzeł zabrał ich ze swoimi przybocznymi do gniazda, a potem kazał ich przenieść na wielką półkę. Tam krasnoludowie spędzili noc i zostali nakarmieni. Monarcha następnie przetransportował ich do na skałę Carrock, niedaleko Domu Beorna i pożegnał[1].

W 2941 roku poprowadził swoich poddanych do Bitwy Pięciu Armii, przepędzając gobliny i wargi z pola bitwy[2]. Po tym zwycięstwie został Królem Wszystkich Ptaków i nosił złotą koronę. Piętnastu jego przybocznych wodzów przywdziały złote naszyjniki, wykute z kruszcu ofiarowanego przez krasnoludy[3].

CiekawostkiEdytuj

  • W grze Władca pierścieni: Wojna na północy Gwaihir ma naszyjnik z runami, które możliwe, że mówią o jego władzy i wielkości jego potęgi.

Przypisy

Więcej w Fandom

Losowa wiki