Fandom

Władca Pierścieni Wiki

Guillermo del Toro

2735stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Dyskusja0 Udostępnij
Guillermo del Toro
Imię i Nazwisko Guillermo del Toro
Miejsce Urodzenia Meksyk
Zawód Reżyser, scenarzysta
Rola Scenarzysta filmów:
Hobbit: Niezwykła podróż i
Hobbit: Bitwa Pięciu Armii

Guillermo del Toro – meksykański scenarzysta i reżyser. Napisał scenariusz do filmów Hobbit: Niezwykła podróż, Hobbit: Pustkowie Smauga i Hobbit: Bitwa Pięciu Armii.

BiografiaEdytuj

Guillermo Del Toro urodził się w 1964 w Guadalajarze w Meksyku. Jest magistrem tamtejszego uniwersytetu. Początkowo pracował pod kierunkiem zdobywcy Oskara, specjalisty do spaw makijażu i efektów specjalnych, Dicka Smitha, później założył własną firmę, Necropolis, zajmującą się tymi dziedzinami sztuki filmowej. Na początku swej kariery filmowej del Toro produkował i reżyserował wiele produkcji dla meksykańskiej telewizji. Napisał i wyreżyserował liczne odcinki telewizyjnych seriali meksykańskich. W 1985 roku, w wieku 21 lat, wyprodukował film fabularny "Dona Herlinda and Her Son", którego reżyserem był Jaime Humberto Hermosillo. Del Toro zdobył nagrodę krytyków na festiwalu filmowym w Cannes w 1992, a także dziewięć nagród w swoim ojczystym kraju, Meksyku, za swój debiut fabularny "Cronos". Od tego czasu jego nazwisko stało się szeroko znane, del Toro należy obecnie do grona najbardziej poszukiwanych reżyserów.
Del Toro specjalizuje się w swoim ulubionym gatunku filmowym, horrorze. Po "Cronosie" nakręcił "Mutanta", którego był także współscenarzystą. W filmie udział wzięli Mira Sorvino, Jeremy Northam, Josh Brolin i Charles Dutton. Kolejnym filmem del Toro był hiszpańskojęzyczny horror "The Devil’s Backbone", w którym wystąpili Eduardo Noriega, Marisa Paredes i Federico Luppi. Film powstał jako koprodukcja firmy del Toro, Tequila Gang, z firmą Pedra Almodovara, El Deseo.

Więcej w Fandom

Losowa wiki