Fandom

Władca Pierścieni Wiki

Gorbag

2742strony na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Dyskusja0 Udostępnij

Gorbagork, dowódca oddziału z Minas Morgul. Zapewne służył w garnizonie tej twierdzy przez dłuższy czas.

HistoriaEdytuj

Podczas Wojny o Pierścień został wysłany na rozkaz Wodza Nazgûli na przełęcz Cirith Ungol, by sprawdzić, czy nie ma tam intruzów. Jego żołnierze razem z patrolem Orków z Wieży Cirith Ungol, pod dowództwem komendanta Szagrata, znaleźli nieprzytomnego Froda Bagginsa, ukąszonego przez potworną pajęczycę Szelobę. Z relacji między dowódcami zdaje się, że znali się od wielu lat i panowały między nimi "przyjacielskie" stosunki. Żalili się też na swoją pracę i warunki, w jakich ją wykonują. Gorbag wspominał, że przerażają go Nazgule, a Shagrat, że ma już dość przebywania w pobliżu Szeloby. Planowali też uciec razem z kilkoma zaufanymi podwładnymi i zamieszkać na bagnach lub górach, nie niepokojeni przez sługi Saurona. W drodze do wieży Gorbag przekonywał Szagrata, iż jeszcze jeden szpieg musi krążyć po okolicy i musi to być wielki wojownik. Jednak po dotarciu do strażnicy między nim a Szagratem wywiązała się walka o łupy zdobyte z więźnia. Ponoć Szagrat pozwolił mu zatrzymać kilka mniej wartościowych przedmiotów, ale nie pozwolił mu zabrać mithrilowej kolczugi Froda ani też torturować hobbita. Między dowódcami doszło do sprzeczki, która przerodziła się w krwawą walkę między orkami z garnizonu Wieży a tymi z Morgulu. Gorbag zdołał ciężko zranić w ramię Szagrata, sam jednak też odniósł ranę. W rzeczywistości przeżył – gdy ustała walka, w której zginęli prawie wszyscy Orkowie z obu stron, usiłował z zaskoczenia zaatakować Szagrata, ale jęk bólu zdradził jego zamiary. Uruk uniknął zdradliwego ciosu i przebił gardło Gorbaga.

AdaptacjeEdytuj

Władca Pierścieni: Powrót Króla Edytuj

W filmowej adaptacji zostaje zabity przez Sama, a w książce przez Szagrata. W filmie zdaje się też, że to Gorbag lepiej zna Szelobę oraz że jest wierniejszy Sauronowi, odwrotnie niż w książce.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki