FANDOM

Ten artykuł dotyczy elementów książki Opowieści z Niebezpiecznego Królestwa

Jego treść nie jest powiązana z Legendarium.

Giles (Rudy Dżil) – Postać pojawiająca się w powieści pod tytułem "Gospodarz Giles z Ham", a także tytułowy bohater.

HistoriaEdytuj

Pewnej nocy jego pies, Garm ostrzegł go przed Olbrzymem, który dostał się na pola. Giles nabił garłacz i wypalił w stwora, przepędzając go, przez co stał się lokalnym bohaterem. Jego czyn nie uciekł uwadze króla, który podarował mu miecz Gryziogon. Był on (jak sądził król) starym gratem, ale naprawdę należał kiedyś do znanego łowcy smoków, wysuwał się z pochwy, gdy był blisko smok i można było nim zabić smoka. Niedługo potem na królestwo napada smok Chrysophylax. Giles rusza mu naprzeciw. Pokonana bestia obiecuje mieszkańcom wioski, że wróci ze swym złotem, jednak mijają miesiące, a smok nie pojawia się w okolicy. Król zarządza wyprawę, do której wciela także gospodarza. Rycerze króla zostali jednak przepędzeni rzez Chrysophylaxa, jednak Giles go pokonuje. Smok oddaje mu część skarbu i przyrzeka pomóc mu go obronić. Wkrótce król, zły na gospodarza za to, że ten nie oddał mu skarbu, próbuje go odebrać, jednak Giles odpiera atak monarchy i sam zostaje władcą i głową Zakonu Smoka.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki