Fandom

Władca Pierścieni Wiki

Ghân-buri-Ghân

2741stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Dyskusja0 Udostępnij

Ghân-buri-Ghân – wódz Drúedainów żyjących w lesie Drúadan, podczas Wojny o Pierścień, syn Ghâna[1].

Biografia Edytuj

Jego przeszłość nie jest do końca znana. Wiadomo że był synem Ghâna, po którym odziedziczył władzę. Swoje rządy sprawował podczas Wojny o Pierścień[1].

14 marca 3019 roku zaoferował obozującemu w lesie Drúadan królowi Théodenowi swoje usługi. Zgodził się przeprowadzić armię Rohirrimów przez drogi, na których nie patrolowali orkowie, ani też nie znajdowały się tam wilcze doły. Dziki Człowiek dotrzymał swojej obietnicy, wyprowadzając Rohirrimów do Szarego Lasu, z którego Théoden mógł ruszyć Gondorowi na odsiecz[1][2].

Po zakończeniu Wojny o Pierścień, Król Gondoru Aragorn II oddał Ghân-buri-Ghânowi i jego ludowi lasy Drúadanu w wieczyste władanie. Bez pozwolenia ludu Drúedainów i ich władcy żaden człowiek nie mógł zapuścić się na ich ziemie[3].

Przypisy Edytuj

  1. 1,0 1,1 1,2 J.R.R. Tolkien, Władca Pierścieni, Powrót Króla, Droga Rohirrimów, ISBN 978-83-7758-297-8.
  2. J.R.R. Tolkien, Władca Pierścieni, Dodatek B: Kronika lat, ISBN 978-83-7758-297-8.
  3. J.R.R. Tolkien, Władca Pierścieni, Powrót Króla, Wiele Pożegnań, ISBN 978-83-7758-297-8.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki