FANDOM

Gaurwaith – banda zbójców działająca w Brethilu podczas Pierwszej Ery. Inna nazwa tej organizacji to Wilkoludzie.

Historia Edytuj

Gaurwaithowie zamieszkiwali tereny Brethilu, a ich dowódcą był Forweg. Ściągał haracz z okolicznych mieszkańców w postaci jedzenia, jednak mimo to Gaurwaithowie czasami napadali na takie gospodarstwa. Z biegiem czasu ludzie ci zaczęli się przeciwstawiać, przez co Wilkoludzie bali się podchodzić w pobliże tych gospodarstw. Nie zachęciło to jednak Forwega, udał się w inne miejsce.

Pewnego dnia zwiadowcy Wilkoludzi napotkali Túrina, którym przedstawił się jako Neithan. Forweg, dowódca grupy, zobaczył jego wartość pozwolił mu dołączyć się do bandy.

Na wiosnę 485 roku PE Forweg wraz z Andrógiem udali się do lasu, gdzie spotkali samotną dziewczynę. Chcieli ją zgwałcić, lecz gdy Forwego ją gonił natknął się na Turina, który chciał chronić dziewczynę i zabił go, choć dopiero po chwili zdał kim była ta osoba. Przypadek ten zrządził, że Turin został dowódcą bandy.

Poszukujący go Beleg natrafił pewnego razu na ich obóz, członkowie grupy pojmali go, pobili i już mieli go zabić, gdyby nie powracający do obozowiska Túrin, który go uzdrowił i nakarmił. Beleg przyniósł wieść, że Thingol wybaczył mu zabójstwo Saerosa. Jednak mimo to syn Húrina nie chciał opuścić swojej bandy i mimo błagań przyjaciela odmówił powrotu do Doriathu.

Długo tułający się Gaurwaithowie pewnego razu schwytali krasnoluda Mîma, który wyjawił im drogę do swojego domu jako okup za własne życie. Po pewnym czasie do bandy przyłączył się Beleg. Túrin z Belegiem i z bandą banitów mieszkali w domu Mîma na Amon Rudh. Ich zwyczajny tryb życia został zachwiany gdy napadła na nich grupa orków, których sprowadził Mîm, zdradzając bandę. W walce zginęło wielu ludzi, orkowie porwali Túrina, a Beleg został ranny.

Członkowie Edytuj

Więcej z Fandomu

Losowa wiki