Fandom

Władca Pierścieni Wiki

Galion

2735stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Dyskusja0 Udostępnij

Galionelf leśny, zamieszkujący Leśne Królestwo, pełniący funkcję podczaszego króla Thranduila.

BiografiaEdytuj

Z wypowiedzi jego towarzyszy można wywnioskować, że był dosyć stary i piastował swój urząd od dawna. Jego zadaniem było pilnowanie piwnic królewskich oraz kontrolowanie wymiany handlowej z Miastem na Jeziorze, która odbywała się drogą rzeczną, przy pomocy dużych beczek, które były nią spławiane.

Podczas jednej z uczt wyprawianej w pałacu Thranduila, Galion zdecydował się skosztować wraz z dowódcą straży wino z ogrodów Dorwiniona, nie mając pojęcia o jego silnym działaniu. Pili oni je z dużych dzbanów, podczas gdy wino przeznaczone było do spożywania w małych kielichach. Po chwili obaj szybko zapadli w głęboki sen. Wykorzystał to Bilbo, który najpierw ukradł klucze dowódcy straży, następnie uwolnił krasnoludy oraz zgodnie ze swoim planem kazał im wleźć do beczek, gotowych do wysłania do Esgaroth. Wtedy do piwnicy weszli elfowie, wcześniej bawiący się w górnych salach. Po obudzeniu Galiona oraz dowódcy straży, otworzyli klapę w podłodze piwnicy i wyrzucili beczki do Leśnej Rzeki, a te wraz z jej biegiem popłynęły w kierunku Miasta na Jeziorze. Kompania Thorina znów miała szczęście, ponieważ trzeźwi elfowie zauważyli, że beczki powinny być puste, a takie się nie wydawały i już chciały je opróżniać, gdy odezwał się Galion i śmiejąc się, że jego towarzysze za dużo wypili, kazał wysłać beczki. Tym samym po raz kolejny nieświadomie pomógł krasnoludom i hobbitowi.

Nie wiemy co później stało się z Galionem, lecz można domyślać się, że spotkał go gniew władcy.

Kreacja w adaptacjachEdytuj

Hobbit: Pustkowie SmaugaEdytuj

Galion pojawił się w filmie reżyserii Petera Jacksona, a jego rolę odegrał Craig Hall. W wersji filmu z polskim dubbingiem głosu elfowi użyczył Miłogost Reczek.

The HobbitEdytuj

Postać Galiona wystąpiła w grze The Hobbit z 2003 roku.

The Hobbit (1968) - audycja radiowaEdytuj

W słuchowisku radiowym The Hobbit z 1968 roku głos Galiona podłożył Peter Baldwin.

LEGO The Hobbit Edytuj

Galion jest grywalną postacią w grze. Oprócz tego można go spotkać w zestawie 79004 Ucieczka w Beczkach.

Bibliografia Edytuj

  • J.R.R. Tolkien, Hobbit, czyli tam i z powrotem.

Więcej w Fandom

Losowa wiki