Fandom

Władca Pierścieni Wiki

Góry Mgliste

2735stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Dyskusja0 Udostępnij
Górymgliste.jpg

Góry Mgliste (Hithaeglir, Góry Mgieł) – pasmo górskie, biegnące pomiędzy Eriadorem a doliną Wielkiej Rzeki Anduiny. Góry te są bardzo długie. Zostały wypiętrzone przez Melkora w Latach Drzew Pierwszej Ery Świata. Były wówczas dużo wyższe. Po przemianie świata zmalały a pomimo to były prawie nie do przebycia. Pod górami została wykuta Moria, kraina Krasnoludów. W górach tych istniało miasto goblinów, mieli swoje kwatery też orkowie oraz przez długi czas mieszkał Gollum. W swoich wyprawach przeprawiali się przez nie zarówno Bilbo Baggins jak i Frodo.

Hobbit-Explusion publishing.jpg

Kompania Thorina w Górach mglistych autorstwa Donato Giancoli. http://www.donatoart.com/

PołożenieEdytuj

Na dalekiej północy wznosi się ostatni szczyt Gór Mglistych: Góra Gundabad, a potem pozostałości po królestwie Angmaru. U podnóża Gór ze strony wschodniej leżą: Góry Szare, Brama Goblinów, Samotna Skała, Pola Gladden, Dolina Półmroku, Lothlórien i Fangorn. Strona zachodnia to Wrzosowiska Etten, Rivendell, Eregion, Wrota Morii oraz Dunland. Na południowych krańcach pasma znajdują się Wrota Rohanu oraz Isengard. Przez Góry można przejść przez dwie przełęcze: Przełęcz Czerwonego Rogu i Wysoka Przełęcz. Ponadto można przejść pod Górami przez Morię.

CiekawostkiEdytuj

Według Karen Wynn Fonstad Śródziemia Góry Mgliste mają długość 702 mil.

Więcej w Fandom

Losowa wiki