Fandom

Władca Pierścieni Wiki

Fredegar Bolger

2747stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Dyskusja0 Udostępnij

Fredegar Bolger (TE 2980 - CE ?) – hobbit z Shire. Z powodu nieprzeciętnej tuszy nazywany był Grubasem.

Historia Edytuj

Był synem Rozamundy Tuk i Odovakara Bolgera. Miał siostrę Estellę, która poślubiła Meriadoka Brandybucka[1].

Fredegar był bliskim przyjacielem Froda Bagginsa. Razem z Merrym, Pippinem i Samem dowiedzieli się o Pierścieniu Froda i jego wędrówce do Rivendell. Uknuli spisek i w tajemnicy przed nim robili wszystko by pomóc mu w przygotowaniach. Fredegar był jedną z nielicznych osób, które wzięły udział w urodzinach Froda 22 września 3018 roku TE. Dzień później wraz z Merrym wyjechał do Ustroni, gdzie miał przygotować dom na przyjazd Froda.

Gdy Frodo, Sam i Pippin przybyli do Ustroni, "spiskowcy" ujawnili się. Wszyscy postanowili wyruszyć do Rivendell oprócz Fredegara, który był typowym hobbitem i nie chciał opuszczać Shire. Pozostał w Ustronii, by udawać Froda i jak najdłużej podtrzymywać legendę, że pan Baggins cały czas tam mieszka[2].

W nocy 30 września, poszukujące Pierścienia Nazgûle przybyły do Ustronii. Nieomal zabiły Grubasa, który zdołał jednak uciec i powiadomić o zagrożeniu sąsiadów. Upiory uciekły, lecz dowiedziały się o "ucieczce" Pierścienia[3].

Kiedy Shire zajął Saruman, Fredegar prowadził ruch oporu walczących z ludźmi Sarumana. Został schwytany i uwięziony w Michel Delving (gdzie strasznie wychudł), lecz po Bitwie nad Wodą został uwolniony[4].

Przypisy

Więcej z Fandomu

Losowa wiki