Fandom

Władca Pierścieni Wiki

Fornost

2724strony na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Dyskusja0 Udostępnij

Fornost – miasto położone w Arnorze, na stokach Północnych Wzgórz.

Historia Edytuj

Założone zostało najpewniej przez Elendila. Przez następne stulecia było drugim (po stolicy Annúminas) co do ważności ośrodkiem Północnego Królestwa. Z biegiem czasu jego znaczenie rosło, podczas gdy stolica podupadała. W związku z tym, po podziale Arnoru (861 rok TE) król Amlaith, władca Arthedainu, uczynił Fornost nową siedzibą monarszą.

To warowne miasto przez długi czas broniło się przed kolejnymi atakami Angmaru. Przechowywano tam też dwa palantíryKryształ Annúminas i Kryształ Amon Sûl. Fornost został ostatecznie zdobyty przez armię Angmaru w 1974 roku. Przez następny rok miasto było siedzibą Czarnoksiężnika. Został jednak pokonany w 1975 roku przez Armię Zachodu, w wielkiej bitwie stoczonej w pobliżu Fornostu. Mimo tego zwycięstwa, jako że nie wskrzeszono królestwa Arnoru, miasto popadło w całkowitą ruinę. Ludzie (z wyjątkiem Strażników Północy) przestali się tam zapuszczać, twierdząc, że jest to miejsce nawiedzane przez upiory. Nazywano je w tym czasie Szańcem Umarłych.

Taki stan trwał do końca Trzeciej Ery. Dopiero król Elessar rozpoczął odbudowę miasta i przywrócił mu dawną świetność. Odtąd było zapewne ważnym ośrodkiem Zjednoczonego Królestwa Arnoru i Gondoru.

Galeria Edytuj

Więcej w Fandom

Losowa wiki