Fandom

Władca Pierścieni Wiki

Firienholt

2740stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Dyskusja0 Udostępnij

Firienholt (Eryn Fuir) – "Szepczący Las", dębowy, położony na granicy Gondoru i Rohanu na północ od Ered Nimrais na zboczach Amon Anwar (Halifirien) w Dolinie Firien. Las był zasilany przez strumień Mering płynący z południowego-wschodu. Strumień wyznaczał granicę między Wschodnia Bruzda i Anórien, dzieląc także las. Przez las przebiegał Wielki Zachodni Gościniec. Wąska odnoga biegła do szczytu na Wzgórze Sygnałowe.

Historia Edytuj

Droga była zbudowana przez Numenorejczyków wkrótce po ustanowieniu Arnoru i Gondoru. Później Isildur przybył do lasu z zaufanymi ludźmi postawić na wzgórzu grobowiec i pomnik Elendila. Miejsce to znajdowało się wówczas blisko centrum Południowego Królestwa.

W 2510 TE po tym jak jeźdźcy Eorla uratowali Namiestnika Ciriona i armię Gondoru w Bitwie na polach Celebrantu, Cirion wziął Eorla przez las na wzgórze aby uroczyście dać mu Calenardhon i tym samym ustanowić Rohan. W 2864 król Folka polował tu na wielkiego dzika z Everholt (część lasu), ale pomimo sukcesu, król zmarł z ran zadanych przez zwierza.

W Marcu 3019 TE Théoden i Rohirrimowie przejeżdżali przez ten las w drodze do Minas Tirith. Parę miesięcy potem podążał z powrotem kondukt pogrzebowy z ciałem Theodena w drodze powrotnej do Edoras.

Więcej w Fandom

Losowa wiki