Fandom

Władca Pierścieni Wiki

Finrod

2767stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Dyskusja0 Udostępnij
Finrod.jpg

Finrod - autorka Inveleth

Finrodelf; król Ñoldorów, najstarszy syn Finarfina, władca Nargothrondu.

BiografiaEdytuj

Zbudował cytadelę Minas Tirith na Sirionie oraz Nargothrond na Narogu. Był przyjacielem krasnoludów od których otrzymał naszyjnik Nauglamír. Około 310 roku Pierwszej Ery przypadkowo spotkał pierwszych ludzi w Ossiriandzie. Niedługo potem ich przywódca Bëor wstąpił do Finroda na służbę. W roku 455 razem z Berenem i dziesięcioma elfami z Nargothrondu wyruszył po Silmaril, dotrzymując przysięgi złożonej Barahirowi. Rządy namiestnicze w swoim królestwie oddał swemu bratankowi, Orodrethowi. Finrod i jego towarzysze, próbując przejść niezauważeni w przebraniu orków przez wrogie kraje, zostali pojmani przez Saurona. Tam Finrod stoczył pojedynek na pieśni z Sauronem, a po nim został uwięziony w lochach Tol-in-Gaurhoth. Wilkołak zabijał po kolei jego towarzyszy, gdyż Sauron zachował Finroda na koniec. Gdy został tylko Finrod i Beren, Finrod zaatakował wilkołaka, używając tylko zębów i pięści. Zabił go, jednak sam odniósł śmiertelne rany.

Drzewo genealogiczneEdytuj

Finarfin

Eärwena

Finrod
 
Orodreth
 
Angrod
 
Aegnor
 
Galadriela

Finduilas

EtymologiaEdytuj

W quenyi jego imię brzmi Artafindë.

CiekawostkiEdytuj

  • Przez spotkanych Edainów został nazwany Nom, co oznacza mądrość.
  • Finrod był nazywany przez krasnoludów Felagund, co z sindarinu oznacza Władcę Jaskiń.
  • Kochał Amarie, która ostatecznie nie poszła z nim na wygnanie.

Rozpocznij dyskusję Dyskusje o artykule Finrod

Więcej z Fandomu

Losowa wiki