Wikia

Władca Pierścieni Wiki

Faramir

2170stron na
tej wiki
Dyskusja0
40px-WEdycji.png Ten artykuł jest w edycji i ktoś właśnie zrobił sobie przerwę. Aby zapobiec konfliktom edycji, poczekaj, aż ten szablon zniknie z artykułu.
W razie wątpliwości skontaktuj się z administratorem lub z użytkownikiem o nicku DeDe18.
 
Co do mnie - pragnąłbym tylko ujrzeć znów Białe Drzewo kwitnące na dziedzińcu królewskim, doczekać powrotu srebrnej korony i Minas Tirith dożywającej pokoju; pragnąłbym, żeby Minas Anor jak ongi jaśniała światłem smukła i piękna, jak królowa wśród królowych(...) Wojna jest nieuchronna, skoro trzeba bronić życia przed niszczycielem, który wszystkich nas by pożarł; ale nie kocham lśniącego miecza za ostrość jego stali, nie kocham strzały za jej chyżość ani żołnierza za wojenną sławę. Kocham tylko to, czego bronią miecze, strzały i żołnierze: kraj ludzi z Numenoru.

—Faramir o sobie

Faramir
Faramir infobox
Lata życia 2983 TE - 82 CE
Rasa Człowiek
Płeć Mężczyzna
Tytuły Namiestnik Gondoru, Książe Ithilien i Pan Emyn
Aktor David Wenham.
Rodzina Boromir

Denethor

Faramir – kapitan Gondoru, syn Denethora II i Finduilas z Dol Amroth, brat Boromira. Po powrocie króla dwudziesty siódmy Namiestnik Gondoru służący pod królem Elessarem, książę Ithilien, mąż księżniczki Rohanu Éowiny, ojciec Elborona.

BiografiaEdytuj

Faramir2

Faramir w Ithilien – klatka z filmu Władca Pierścieni: Dwie wieże

Wczesne życieEdytuj

Urodził się w 2983 roku Trzeciej Ery, pięć lat po swoim bracie Boromirze. Bracia kochali się serdecznie, nigdy nie dochodziło między nimi do rywalizacji o łaski ojcowskie. Faramirowi wydawało się niemożliwe, żeby ktokolwiek w Gondorze mógł współzawodniczyć z Boromirem. Kiedy miał pięć lat, jego matka umarła. Wydarzenie to spowodowało, że Denethor stał się bardziej surowym ojcem. Zawsze też faworyzował Boromira. Faramir szukał więc pociechy w przyjaźni z Gandalfem Szarym, czemu z czasem ojciec zaczął się sprzeciwiać.

Pierwsza bitwa o Osgiliath Edytuj

W przeddzień ataku Saurona na Osgiliath bracia mieli sen. Widzieli jak na wschodzie niebo ogarnia mrok i wzbiera się na nim burza. Z kolei na zachodzie dojrzeli blade światło i daleki głos. Głos ten wołał do nich:

Znajdź miecz, który był złamany,
Imladris kryją go jary
Tam lepsza znajdzie się rada
Niźli Morgulu czary
Tam też się znak ukaże
Że bliska już jest godzina...
Lśni zguba Isildura-
Niziołek się nie ugina.

Obaj nie mogli pojąć tych słów, dlatego zwrócili się o pomoc do swojego ojca Denethora. Namiestnik wyjaśnił im, że Imladris to starodawna nazwa w której elfowie nadali dolinie Rivendell. Zrozpaczony Faramir postanowił wyruszyć na północ do domu Elronda półelfa, jednak wyprawa wydawała się być zbyt niebezpieczna, toteż Boromir wziął na siebie to zadanie. Ojciec jego wzdragał się wielokrotnie, nim pozwolił mu ruszyć.

Następnego dnia (20 czerwca 3018) wojska Mordoru uderzyły na Osgiliath. Faramir towarzyszył Boromirowi, który dowodził obroną ostatniego mostu, zanim nie został zburzony po przejściu ostatnich niedobitków Gondoru. Tylko czterech ludzi zdołało przetrwać: Boromir, Faramir i dwóch towarzyszy, rzucając się do rzeki Anduiny i przepływając ją wpław. Jakiś czas później Faramir dołączył do Strażników Ithilien, którzy mieli za zadanie nękać wojska Mordoru na wschód od Anduiny.

Strażnicy IthilienEdytuj

26 lutego syn Denethora usłyszał stłumiony głos rogu Boromira. Wraz z ojcem uznali to za zły omen. Trzy dni później podczas patrolowania Anduiny na rzece zauważył łódkę. W śródku leżał martwy Boromir.

3 marca Faramir podczas jednej z zasadzek na Haradrimów, spotkał Sama oraz Froda.

Książę IthilienEdytuj

Po Wojnie o Pierścień król Aragorn II Elessar mianował go księciem Ithilien, Faramir jako nowy władca krainy nie chciał rezydować w cieszącym się zła sławą Minas Morgul i wolał przenieść się do siedziby dawnych przodków w Emyn Arnen. Król Elessar pozwolił również zachować mu urząd Namiestnika Gondoru.

Faramir służy wtedy pod królem, poślubił Éowinę zwaną potem Biała Panią Ithilien i razem z nią miał syna Elborona, to Faramir i Eowina dali początek linii książąt Ithilien i kontynuowali linię Rodu Húrina. Przez okres swoich rządów w Ithilien kraina rozkwitła, jego bezpieczeństwa strzegła Biała Kompania w raz z bardzo lojalnym wobec Faramira kapitanem Beregondem. Faramir przyjął do swego księstwa ogromną ilość elfów po przywództwem Legolasa którzy napływali tu z Leśnego Królestwa i innych opuszczonych już ziem elfów. Dzięki temu wszystkiemu Ithilien stało się najweselszą i najpiękniejszą krainą w Śródziemiu. Faramir zmarł 83 roku Czwartej Ery, na stanowisku księcia i namiestnika zastąpił go jego syn Elboron.

Poprzednik:
Denethor II
Namiestnik Gondoru
CE 1 - CE 83
Następca:
Elboron

Poprzednik:
Stworzenie tytułu
Książe Ithilien
CE 1 - CE 83
Następca:
Elboron

Kreacje w adaptacjachEdytuj

Władca Pierścieni (trylogia filmowa) Edytuj

W rolę Faramira wcielił się David Weham. W edycjach rozszerzonych pojawia się sporo scen z udziałem Faramira.

Władca Pierścieni: Dwie Wieże Edytuj

Jedyną niezgodnością z książką jest fakt, że Faramir nie zaufał Hobbitom. Po jednej nocy w Henneth Annûn Gondorczycy przenieśli ich do Osgiliath. Faramir rozkazał ich uwolnić dopiero kiedy Sam powiedział mu, że pierścień zawładnął Boromirem.

Władca Pierścieni: Powrót Króla Edytuj

Postać Faramira jest wierna książce.Jednak wątek miłości Faramira i Eowiny pojawił się dopiero w wersji rozszerzonej.

Powrót Króla (1983) Edytuj

Podczas koronacji króla Ellesara obok Eowiny widać czarnowłosego męszczyznę siedzącego na koniu. Jest to prawdopodobnie Faramir.

Audycja radiowa Edytuj

Głosu Faramirowi użyczył Andrew Seear.

Rozpocznij dyskusję Dyskusje o artykule Faramir

  • Niekończąca się opowieść

    353 wiadomości
    • DeDe: marsz na Śródziemie Fanon Wiki ;)
    • Tak była i nadal będzie świetna. Zapraszamy wszystkich, którzy są chetni do dalszego pisania tego typu zakręconych historii na Fanon ;) Wątek zamykam.
  • Pireścień

    3 wiadomości
    • Masz szczęście, bo właśnie przedwczoraj czytałem ten rozdział :) "Boromir [był] dumny, nieutraszony, popędliwy, spragniony zwycięs...
    • Dzięki.

Więcej od Wikii

Losowa wiki