Wikia

Władca Pierścieni Wiki

Faramir

Dyskusja0
1616stron na
tej wiki
 
Faramir
Faramir infobox
Faramir
2983 TE – 82 CE 2983 TE – 82 CE
Rasa Człowiek
Płeć Mężczyzna
Tytuły Namiestnik Gondoru, Książe Ithilien i Pan Emyn
Aktor David Wenham.

Faramir – kapitan Gondoru, syn Namiestnika Gondoru Denethora II i Finduilas z Dol Amroth, brat Boromira. Po powrocie króla dwudziesty siódmy Namiestnik Gondoru służący pod królem Elessarem,, książe Ithilien, mąż księżniczki Rohanu Éowiny, ojciec Elborona.

BiografiaEdytuj

Wczesne życieEdytuj

Kiedy miał pięć lat, jego matka umarła. Wydarzenie to spowodowało, że Denethor stał się bardziej surowym ojcem. Zawsze też faworyzował Boromira. Faramir szukał więc pociechy w przyjaźni z Gandalfem Szarym, czemu z czasem ojciec zaczął się sprzeciwiać.

Wojna o PierścieńEdytuj

Po rozpoczęciu Wojny o Pierścień Faramir miał proroczy sen, który nawoływał do udania się do Imladris. Kiedy również Boromir usłyszał we śnie tę wróżbę, udał się na północ, by znaleźć rozwiązanie zagadki. Młodszy brat pozostał wówczas w Gondorze, broniąc twierdzy Osgiliath.

Faramir 555

Faramir

Wraz ze swym oddziałem prowadził wojnę partyzancką z siłami Saurona w Ithilien. Tam też natknął się na Froda i Sama, zmierzających wraz z Gollumem do schodów Cirith Ungol. Udzielił im schronienia w swej kryjówce, Henneth Annûn, i zezwolił na ich wypoczynek wśród sojuszników. Obiecał hobbitom, że nie spróbuje odebrać Jedynego Pierścienia, czym ukazał największą różnicę pomiędzy nim a Boromirem.

Kiedy Faramir został ranny podczas próby obrony Osgiliath przed nieprzyjacielem, Denethor, postradawszy zmysły, chciał spalić jego i siebie żywcem. Udaremnili to Gandalf i Pippin oraz Beregond którzy ocalili kapitana Gondoru. Po zakończeniu wojny został uleczony przez króla Aragorna Elessara. W czasie, gdy przebywał w Domach Uzdrowień w Minas Tirith, poznał Éowinę, Białą Damę Rohanu, w której zakochał się z wzajemnością.

Książe IthilienEdytuj

Po Wojnie o Pierścień król Aragorn II Elessar mianował go księciem Ithilien, Faramir jako nowy władca krainy nie chciał rezydować w cieszącym się zła sławą Minas Morgul i wolał przenieść się do siedziby dawnych przodków w Emyn Arnen. Król Elessar pozwolił również zachować mu urząd Namiestnika Gondoru, Faramir służy w tedy pod królem, poślubił Éowinę zwaną potem Biała Panią Ithilien i razem z nią miał syna Elborona, to Faramir i Eowina dali początek linii książąt Ithilien i kontynuowali linię Rodu Húrina. Przez okres swoich rządów w Ithilien kraina rozkwitła, jego bezpieczeństwa strzegła Biała Kompania w raz z bardzo lojalny wobec Faramira kapitanem Beregondem,.Faramir przyjął do swego księstwa ogromną ilość elfów po przywództwem Legolasa którzy napływali tu z Leśnego Królestwa i innych opuszczonych już ziem elfów. Dzięki temu wszystkiemu księstwo Faramira stało się najweselszą i najpiękniejszą krainą w Śródziemiu. Faramir zmarł 83 roku Czwartej Ery, na stanowisku księcia i namiestnika zastąpił go jego syn Elboron.

Poprzednik:
Denethor II
Namiestnik Gondoru
CE 1 - CE 83
Następca:
Elboron

Poprzednik:
Stworzenie tytułu
Książe Ithilien
CE 1 - CE 83
Następca:
Elboron

CiekawostkiEdytuj

  • Na jego cześć został nazwany syn Peregrina Tuka

Kreacja filmowaEdytuj

W filmie Władca Pierścieni w rolę Faramira wcielił się David Wenham.

Rozpocznij dyskusję Dyskusje o artykule Faramir

  • Pytania co do Aragorna.

    8 wiadomości
    • Jaki człowiek nie wie że Faramir to brat Boromira?
    • Aragorn nie był bratem Boromira i Faramira. Zamykam.
  • Aragorn i jego bracia

    5 wiadomości
    • Eomer napewno nie był bratem Aragorna. To nie dopuszczające.
    • Morgoth888 napisał(a):Eomer napewno nie był bratem Aragorna. To nie dopuszczające. To jest metafora, nie należy tego traktować dosłownie...

Więcej od Wikii

Losowa wiki