Fandom

Władca Pierścieni Wiki

Falastur

2742strony na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Dyskusja0 Udostępnij

Tarannon Falastur (654 TE - 913 TE) – Dunedain, dwunasty król Gondoru (830 TE - 913 TE). Był on pierwszym Królem Żeglarzem oraz synem Siriondila i starszym bratem Tarciryana, a także stryjem Eärnila I. Poślubił Berúthiel, Czarną Númenorejką; para znana była z nienawiści do siebie. Wobec tego nigdy nie mieli dzieci.

Historia Edytuj

Tarannon urodził się 654 TE jako najstarszy syn Siriondila, miał młodszego brata Tarciryana.

Tarannon poślubił Berúthiel Czarną Númenorejką z południa. Małżeństwo to zawarto w celach politycznych i co wyjaśnia dla czego para za sobą nie przepadała i nienawidziła siebie nawzajem.

Po śmierci swego ojca w 830 Tarannon zasiadł na tronie jako nowy król Gondoru. Tarannon był bardzo zafascynowany morzem. Zalicza się go jako pierwszego Króla Żeglarza, ponieważ znacznie rozbudował flotę Gondoru i rozpoczął wojny w celu poszerzenia granic na wybrzeżach. Rozciągnął granicę Gondoru na zachód i południe od ujścia Anduiny, aż do wybrzeży. By upamiętnić swoje zwycięstwa, Tarannon przybrał imię Falastura, co oznacza Władca Wybrzeży.

Jako że małżeństwo z Berúthiel było bardzo nieszczęśliwe para nie doczekała się potomstwa. Żona Falastura nienawidziła po za tym morza i spiskowała przeciwko mężowi, w końcu król miał już tego dosyć rozwód się z żoną i wygnał ją z Gondoru. Po jego śmierci jako że umarł bezpotomnie władze przejął jego bratanek Eärnil I.

Drzewo genealogiczneEdytuj

Atanatar I
480 TE - 748 TE

Siriondil
570 TE - 830 TE

Beruthiel
 
Falastur
654 TE - 913 TE
 
Tarciryan

Eärnil I
735 TE - 935 TE

Ciryandil
820 TE - 1015 TE
Poprzednik:
Siriondil
Król Gondoru
830 TE - 913 TE
Następca:
Eärnil I

Więcej z Fandomu

Losowa wiki