FANDOM

Evendim (Wzgórza zmierzchu) – hobbicka nazwa gór Emyn Uial. Ok. 100 mil na północ i płn.wsch. od Shire. U południowo-wschodnich podnóży wzgórz leżało jezioro Nenuial (również nazywane Evendim). Z zachodnich stoków wypływa nieznany z nazwy dopływ rzeki Lhun. Przedłużeniem wzgórz po stronie południowej były Wieżowe Wzgórza. Północne stoki opadały aż do rejonów obszarów Forodwaith nad Zatoką Forochel.

Historia Edytuj

W rejonie tym pod koniec Pierwszej Ery mieszkali Galadriela i Celeborn. Tu między 350 DE a 400 DE urodził się ich syn Amroth. Opuścili tę okolicę ok. 700 lat później podążając do Eregionu. Gdy Numenorejczycy powrócili do Śródziemia wzgórza te były zasiedlone przez przodków Edainów. W pobliżu jeziora Nenuial została usytuowana stolica Arnoru Annuminas. Ludzie z Evendim połączyli się z Dunedainami tworząc trzon królestwa Arnoru, razem z innymi jak np. Ludźmi z Bree. w 1974 TE Czarnoksiężnik z Angmaru podbił Arthedain. Jego zwycięstwo było jednak krótkotrwałe, bo w 1975 TE roku siły Círdana i Eärnura z Gondoru przeszły przez Evedim i rozgromiły wojska Angmaru w Bitwie pod Fornostem na płaszczyźnie między jeziorem Nenuial a Północnymi Wzgórzami (na wschód od jeziora).

Więcej z Fandomu

Losowa wiki