Fandom

Władca Pierścieni Wiki

Eriol

2742strony na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Dyskusja0 Udostępnij
Te informacje pochodzą z wczesnego Legendarium

Treści znajdujące się w artykule obejmują teksty powstałe do lat 30-tych XX wieku, kiedy J.R.R. Tolkien całkiem inaczej pojmował Silmarillion. Dotyczą takich książek jak Księga Zaginionych Opowieści oraz Ostatnie Legendy Śródziemia stanowiących dwa pierwsze tomy cyklu The History of Middle-earth.

Stub-icon.png Ten artykuł należy przeredagować, aby dopasować go do standardów obowiązujących na Śródziemie Wiki.

Ælfwine (869 n.e. - po 914 n.e.) – postać pojawiająca się w mitologii Tolkiena, jednak została całkowicie wycofana w ostatecznych wersjach książek. Potomek Elendila żyjący we wczesnośredniowiecznej Anglii. Pierwszy człowiek, który po wielu tysiącach lat odnalazł Prostą Drogę i dopłynął do Tol Eressëi.

Ælfwine urodził się w 869 roku po Chrystusie. Jego ojcem był Éadwine, syn Óswine'a. Matka jest nam nieznana z imienia, pochodziła z Zachodniej Walii. Ród Ælfwine'a pochodził z Glastonbury i wywodził się w prostej linii od Elendila, stąd wśród jego członków odzywała się ukryta tęsknota za Morzem i Zachodem.

Ojciec Ælfwine'a w 878 roku odpłynął na zachód i nigdy nie wrócił. Wkrótce potem syn wraz z matką musiał uciekać przed Danami, którzy najeżdżali Anglię do Walii Zachodniej. Już jako dorosły mężczyzna Ælwine powrócił do ojczyzny i rozpoczął służbę u króla Alfreda Wielkiego (zm. 899).

W tym czasie podróżował do Irlandii, gdzie usłyszał legendy o podróżach św. Brendana oraz Maelduna, którzy mieli żeglować na Zachód. To rozbudziło w nim pragnienie dotarcia na drugi brzeg Morza. Uzyskał zgodę króla Edwarda i ostatecznie na pokładzie zabranej duńskim żołnierzom łodzi wraz z towarzyszami Ælwifne popłynął do Irlandii, a stamtąd na Zachód. Żeglarzom udało się odnaleźć Prostą Drogę i dotrzeć do brzegów Tol Eressëi.

Przyjęty gościnnie przez elfów poznał od Pengolodha z Gondolinu opowieści o Dawnych Dniach. Powrócił do Europy, jednak nie mógł już zaznać spokoju. Przez resztę życia pozostał żeglarzem. Prawdopodobnie zginął u wybrzeży Irlandii.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki