Fandom

Władca Pierścieni Wiki

Entowie

2763strony na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Dyskusja0 Udostępnij
Ent.jpg

Ent Drzewiec w trylogii Władca Pierścieni Petera Jacksona

Enty w Isengardzie.jpg

Enty niszczące Isengard – klatka z filmu Władca Pierścieni: Dwie wieże

Entowie, inaczej Onodrimowie – jedna z ras Śródziemia. Prawdopodobnie zostały ożywione w Pierwszej Erze przez Eru Ilúvatara na prośbę Yavanny. Ich zadaniem miała być opieka nad naturą.

Były to istoty drzewopodobne, długowieczne i nierzucające się w oczy, przez co wielu ludzi wkładało historie o nich pomiędzy legendy. Entowie nie umierali, mogli tylko "zdrzewieć". Posługiwali się własnym językiem, który zmieniał się wraz z nawiązywaniem kontaktu z elfami. Pod koniec Trzeciej Ery żyli prawdopodobnie jedynie w Fangornie, od wieków jednak nie było wśród nich entian, żeńskich przedstawicielek gatunku, przez co nie było na świecie młodych enciąt. Istnieją pewne przesłanki by sądzić że Stara Wierzba ze Starego Lasu nieopodal Shire, która zaatakowała hobbitów w trakcie ich podróży do Bree jest entianą.

Najstarszy z entów, Drzewiec, poprowadził Ostatni Marsz Entów na Isengard, przychodząc z odsieczą oblężonym w Helmowym Jarze Rohańczykom i niszcząc potęgę Sarumana zgromadzoną wokół wieży Orthank. Innym znanym entem był Bregalad, goszczący u siebie Merry'ego i Pippina w czasie Wojny o Pierścień.

PodziałEdytuj

  • Stare enty, które żyły na świecie przed pojawieniem się ciemności (Drzewiec, Fladrif, Finglas)

Znani Entowie Edytuj

Rozpocznij dyskusję Dyskusje o artykule Entowie

  • Żony Entów

    5 wiadomości
    • Nawet na Ardzie Skażonej nie było rozwodów ;) Nigdzie.
  • Stara Wierzba entianą?

    5 wiadomości

Więcej z Fandomu

Losowa wiki