Fandom

Władca Pierścieni Wiki

Enedwaith

2735stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Dyskusja0 Udostępnij
Enedwaith - up(2).jpg

Mapa Enedwaith

796px-Enedwaith.jpg

Enedwaith

Enedwaith – szerokie ziemie leżące między Arnorem na północy a Gondorem na południu, zwany też Zielonym Pustkowiem. Początkowo teren mocno zaleśniony, ale lasy zostały wycięte przez Númenorejczyków w Drugiej Erze. Początkowo miejsce było wspólnie zarządzane przez Dúnedainów i dzikich ludzi którzy później całkowicie przejęli tutaj kontrolę.

HistoriaEdytuj

Enedwaith został zaludniony przez ludzi w Pierwszej Erze, choć niewiele wiadomo o nich aż do Drugiej Ery, gdzie zetknęli się z Númenorejczykami. Podczas wojny Elfów i Saurona, ziemia została w dużej mierze zniszczona przez wojnę i była miejscem dla jednej z największych bitew, gdzie Sauron został pokonany. Większość miejscowej ludności w tym czasie została zredukowana do kilku rodzin myśliwych, które wycofały się do lasku na samym wybrzeżu. Pod koniec Trzeciej Ery tylko kilka osób zamieszkiwało to miejsce, a większość z nich była ludźmi z Dunlandu. U końca Trzeciej Ery, południe kraju zostało zniszczone przez ogromną powódź, a większość z ostatnich mieszkańców opuściło kraj.

Więcej w Fandom

Losowa wiki