Wikia

Władca Pierścieni Wiki

Elrond

Dyskusja0
1682strony na
tej wiki
 
Elrond
Elrond
Elrond
Rasa Elf
Miejsce zamieszkania Rivendell
Potomstwo Arwena, 2 synów
Lata życia Pierwsza Era- TE 3021
Elrond – półelf, władca Rivendell, jeden z najpotężniejszych elfów Śródziemia.

HistoriaEdytuj

Przed Trzecią ErąEdytuj

Elrond był synem Eärendila i Elwingi. Urodził się w Beleriandzie w Pierwszej Erze. On i jego brat, Elros, mogli wybrać, jaki los przypadnie im w życiu. Elrond zdecydował się na los elfów, w przeciwieństwie do brata. W Drugiej Erze walczył w Ostatnim Sojuszu Elfów i Ludzi. Wziął udział w Bitwie na Dagorlad, wygranej przez Sojusz. W potyczce tej zginął Gil-galad, jednak przez śmiercią podarował Elrondowi jeden z Pierścieni Władzy - Vilyę. Po zakończeniu wojny Półelf zamieszkał w Rivendell. Ożenił się z Celebríaną, córką Galadrieli i Celeborna. Miał trójkę dzieci: synów Elladana i Elrohira oraz córkę Arwenę.

Trzecia EraEdytuj

Gościł krasnoludów, wędrujących z Gandalfem do Ereboru. Brał udział w obradach Białej Rady, która to została utworzona w celu zwalczania planów Czarnoksiężnika i prawdopodobnie także uczestniczył w jego wypędzeniu z twierdzy Dol Guldur. W czasach Wojny o Pierścień Elrond udzielił gościny członkom Drużyny Pierścienia w swym domu. Zwołał też Naradę, na której omówiono sytuację Śródziemia i zdecydowano co stanie się z Pierścieniem.

Czwarta EraEdytuj

Po upadku Saurona opuścił Śródziemie i Prostą Drogą odpłynął na Zachód.

Kreacja filmowa Edytuj

W filmach Petera Jacksona, w rolę Elronda wcielił się Hugo Weaving.

Więcej od Wikii

Losowa wiki