Wikia

Władca Pierścieni Wiki

Elrond

2367stron na
tej wiki
Dyskusja0
Elrond
Elrond2
Informacje biograficzne
  • Tytuły
  • Półelf 
  • Lata życia
  • PE ? - CE 1 (odpłynięcie do Amanu) 
  • Rasa
  • Kraina
Opis fizyczny
  • Płeć
  • Mężczyzna 
  • Kolor włosów
  • Ciemne 
Rodzina
  • Rodzice
  • Rodzeństwo
  • Małżonek
  • Potomstwo

Elrond półelf, władca Rivendell, jeden z najpotężniejszych elfów Śródziemia, znany ze swojej mądrości powiernik jednego z Trzech Pierścieni, członek Białej Rady.

Historia Edytuj

Pierwsza Era Edytuj

Elrond Półelf jest synem Eärendila i Elwingi, prawnukiem Lúthien. Miał brata bliźniaka, Elrosa. Urodził się w Przystani Sirionu w Beleriandzie w Pierwszej Erze. Elrond i jego brat Elros zostali schwytani i wychowani przez Maedhrosa i Maglora, Synów Fëanora. Choć na początku nie było wielkiej miłości między synami Eärendil a Maglorem i Maedhrosem, w końcu Maglor zlitował się nad Elrondem i Elrosem oraz pielęgnował je, i ostatecznie ich pokochał. Po Wojnie Gniewu, Elrond i Elros opuścili niewolę i udali się do Lindonu.

Druga Era Edytuj

Był synem  Eärendila i Elwingi, więc mógł wybrać między życiem elfa a człowieka. Zdecydował się na los elfów, w przeciwieństwie do swojego brata, Elrosa. Elros wybrał los ludzi i stał się pierwszym królem Númenoru. Elrond pozostał w Lindonie jako kapitan i zwiastun Gil-galada, Najwyższego Króla Noldorów.

W SA 1695, Elrond został wysłany do Eregionu przez Gil-galada próbując chronić miasto przed inwazją sił Saurona. Niestety, host Elronda był zbyt słaby i nie był w stanie powstrzymać armię Saurona. Wycofał się na północ z wielu elfów z Eregionu tym Celeborna i pozostawał zawsze czujny Saurona stamtąd.  W 1697 DE Elrond zamieszkał wRivendell.

Pod koniec Drugiej Ery, Elrond jechał obok Gil-galad w Ostatniego Sojuszu elfów i ludzi, która wyruszyła z Rivendell do Mordoru w SA 3431. Elrond był zwiastunem Gil-galad podczas wojny z Sauronem. Sojusz, elfów z Lorien, mężczyzn z Arnoru i Gondoru, a Krasnoludy dowodzone przez Durina LV, ostatecznie pokonał armię Saurona i oblężenie Barad-dur przez siedem lat. W końcu sam Sauron został pokonany przez Elendila i Gil-galada, pozwalając Isildur wyciąć Jedyny Pierścień z palca Saurona i twierdzą, pierścień dla siebie.

Ostatni Sojusz elfów i ludzi wpłynęło na siły zarówno elfów i ludzi. Gil-Galad, Elendil i jego młodszy syn Anarion zginęli w oblężeniu. Elrond i Cirdan tylko pozostał jako dowódców elfów, a Isildur jako pan mężczyzn. Po odkryciu, że Isildur wziął Jedyny Pierścień dla siebie Elrond wezwał Isildura by wrzucić pierścień w ogniu Góry Przeznaczenia, Elrond wrócił do Rivendellu pod koniec wojny.

Trzecia Era

W roku TA 109, Elrond poślubił Celebrianę. W roku TA 130 urodzili się jego synowie, bliźniacy Elladan i Elrohir oraz w 241 TE córkę, Arwenę Undómiel. Elrond stracił Celebriana w TA 2510, kiedy została napadnięta przez orków przekraczających Góry Mgliste i, nie mogąc odzyskać, wziął statek do Nieśmiertelnych Krain. Gościł kompanię Thorina w trakcie jej wędrówki do Ereboru.Tam odczytał mapę Thorina, gdyż znał starokrasnoludzkie runy.

Był również członkiem Białej Rady, który odbył się w Rivendell często, i był wielkim przyjacielem Gandalfa Szarego.

Po odejściu Froda z Shire z Jedynym Pierścieniem, Elrond wysłał jeźdźców, aby przyprowadzili go do Rivendellu. jeden z nich, Glorfindel, z powodzeniem znalazł Frodo i pomógł mu dotrzeć do Rivendell.

Brał udział w obradach Białej Rady. W czasach Wojny o Pierścień Elrond udzielił gościny członkom Drużyny Pierścienia w swym domu. Zwołał także Naradę, na której omówiono sytuację Śródziemia i zdecydowano co stanie się z Pierścieniem. W dniu 29 września 3021 , Elrond opuścił Śródziemie i Prostą Droga odpłynął na Zachód, gdzie stamtąd już nie wróci

Kreacja filmowa Edytuj

W filmach Petera Jacksona, w rolę Elronda wcielił się Hugo Weaving.

  • Elrond na ślubie Arweny i Aragorna
  • Podczas Narady u Elronda
  • Elrond u boku Gil-galada na Dagorlad
  • Elrond w filmie animowany "Hobbit" z 1977 roku
  • Elrond w filmie "Władca Pierścieni" z 1978 roku

Więcej od Wikii

Losowa wiki