Wikia

Władca Pierścieni Wiki

Elrond

2424strony na
tej wiki
Dyskusja0
Elrond
Elrond2.png
Informacje biograficzne
  • Tytuły
  • Półelf 
  • Lata życia
  • PE 532 - odpłynął na Zachód (29.09.3021 TE) 
  • Rasa
  • Kraina
Opis fizyczny
  • Płeć
  • Mężczyzna 
  • Kolor włosów
  • Ciemne 
Rodzina
  • Rodzice
  • Rodzeństwo
  • Małżonek
  • Potomstwo

Elrond (qya. gwiazda-kopuła) – półelf, syn Eärendila i Elwingi, brat Elrosa, władca Imladris, członek Białej Rady.

Historia Edytuj

Pierwsza Era Edytuj

Wywodził się on wraz z bratem z Trzech Rodów Edainów, lecz miał w żyłach także krew Eldarów i Majarów, odziedziczoną po Idril z Gondolinu i Lúthien, córce Meliany[2]. Elrond Półelf jest synem Eärendila i Elwingi, prawnukiem Lúthien. Miał brata bliźniaka, Elrosa. Urodził się w Przystani Sirionu w Beleriandzie w Pierwszej Erze. Wraz z bratem zostali schwytani i wychowani przez Maedhrosa i Maglora. Choć na początku nie było wielkiej miłości między synami Eärendil'a a Synami Fëanora, w końcu Maglor zlitował się nad nimi oraz pielęgnował ich i ostatecznie pokochał. Po Wojnie Gniewu, Elrond i Elros opuścili niewolę i udali się do Lindonu. Po pokonaniu Melkora pod koniec Pierwszej Ery, Valarowie pozwolili mu wybrać, do której rasy chce należeć - ludzi czy elfów. Zdecydował dołączyć do tych drugich. Został ich władcą o wielkiej mądrości i dużej mocy. Postanowił także zostać w Śródziemiu, tak jak inni nie liczni elfowie. Wśród nich byli: Círdan, Budowniczy Okrętów, Celeborn z Doriathu wraz z żoną Galadrielą oraz Gil-galad, Najwyższy Król Noldorów. U jego to boku został Elrond w Zewnętrznych Krainach [3].

Druga Era Edytuj

W DE 1695, Elrond został wysłany do Eregionu przez Gil-galada próbując chronić miasto przed inwazją sił Saurona. Niestety był zbyt słaby i nie był w stanie powstrzymać armię wroga. Po zniszczeniu Eregionu Elrond w 1697 DE wybudował fortecę i swoje schronienie - Imladris (przez zwane ludzi Rivendell), które przetrwało długie wieki [4]. Należał do Ostatniego Sojuszu, który zatrzymał się w jego mieście podczas podrózy ku wschodnim krainom Śródziemia. Powiadana, że zebrana tam armia była największa od czasów, gdy wojska Valarów nacierały na Thangorodrim. Ich armia dotarła do Dagorlad, gdzie stoczyli Bitwę na Dagorlad [5]. Elfowie i Ludzie zwyciężyli, a Isildur - syn Elendila, zdobył Jedyny Pierścień, lecz mimo namowom Círdana i Elronda, którzy stali przy jego boku, nie zniszczył Pierścienia, ale zachował go dla siebie [6]. W czasach Drugiej Ery Gil-galad ofiarował Elrondowi Vilye.

Trzecie EraEdytuj

Przez wszystkie dni Trzeciej Ery po upadku Gil-galada, syn Eärendila mieszkał w Imladris i tam się skupiło wiele elfów. Jego dom był także schronieniem dla znużonych i uciśnionych, a także dla spadkobierców Isildura, bowiem wiedział iż z tego rodu przyjdzie ktoś komu jest pisana wielka rola w wydarzeniach Trzeciej Ery. W okresie zmierzchu Dúnedainów, cząstki Narsila były powierzone Elrondowi. W roku TE 109, Elrond poślubił Celebrianę. W roku TE 130 urodzili się jego synowie, bliźniacy Elladan i Elrohir oraz w 241 TE córka, Arwena Undómiel. Elrond stracił Celebrianę w TA 2510, kiedy została napadnięta przez orków przekraczając Góry Mgliste. Szczęśliwie jej dwaj synowie uwolnili ją. Nie mogąc odzyskać sił, popłynęła statkiem do Nieśmiertelnych Krain. Gościł Kampanię Thorina w trakcie jej wędrówki do Ereboru. Tam odczytał mapę Thorina, gdyż znał starokrasnoludzkie runy. Był również członkiem Białej Rady, która często odbywała się w Rivendell.Był wielkim przyjacielem Gandalfa Szarego Po odejściu Froda z Shire z Jedynym Pierścieniem, Elrond wysłał jeźdźców, aby przyprowadzili go do Rivendell.Jeden z nich, Glorfindel, z powodzeniem znalazł Froda i pomógł mu dotrzeć do Rivendell.

W czasach Wojny o Pierścień Elrond udzielił gościny członkom Drużyny Pierścieniaw swym domu. Zwołał także Naradę, na której omówiono sytuację Śródziemia i zdecydowano co stanie się z Pierścieniem. W dniu 29 września 3021 , Elrond opuścił Śródziemie i Prostą Droga odpłynął na Zachód, gdzie stamtąd już nie wróci.

Kreacja filmowa Edytuj

W filmach Petera Jacksona, w rolę Elronda wcielił się Hugo Weaving.

  • Elrond na ślubie Arweny i Aragorna
  • Podczas Narady u Elronda
  • Elrond u boku Gil-galada na Dagorlad
  • Elrond w filmie animowany "Hobbit" z 1977 roku
  • Elrond w filmie "Władca Pierścieni" z 1978 roku
Powiernicy Pierścieni Władzy

Jedyny Pierścień

Sauron • Isildur • Déagol • Gollum • Bilbo Baggins • Frodo Baggins • Tom Bombadil • Samwise Gamgee

Trzy Pierścienie

Galadriela (Nenya) • Gil-galad, Elrond (Vilya) • Círdan, Gandalf (Narya)

Siedem Pierścieni

Thrór (przekazał pierścień synowi) • Thráin II (otrzymał pierścień od ojca) • sześciu nieznanych krasnoludów

Dziewięć Pierścieni

Czarnoksiężnik z Angmaru • Khamûl • Siedem nieznanych Upiorów Pierścienia

Przypisy

  1. J.R.R. Tolkien, Christopher Tolkien (ed.), The War of the Jewels
  2. J.R.R. Tolkien, Silmarillion, wydawnictwo Amber, wydanie XXII, strona 330

Więcej od Wikii

Losowa wiki