Wikia

Władca Pierścieni Wiki

Elrond

Dyskusja0
1957stron na
tej wiki
 
Elrond
Elrond2
Elrond
Rasa Elf
Miejsce zamieszkania Rivendell
Potomstwo Arwena, Elladan, Elrohir
Lata życia Pierwsza Era- TE 3021
Rodzeństwo Elros
Elrond – półelf, władca Rivendell, jeden z najpotężniejszych elfów Śródziemia, znany ze swojej mądrości powiernik jednego z Trzech Pierścieni, członek Białej Rady.

HistoriaEdytuj

Przed Trzecią ErąEdytuj

Urodził się w Beleriandzie w Pierwszej Erze. Był synem Eärendila i Elwingi, więc mógł wybrać między życiem elfa a człowieka. Zdecydował się na los elfów, w przeciwieństwie do swojego brata, Elrosa. W Drugiej Erze walczył w Ostatnim Sojuszu Elfów i Ludzi. Wziął udział w Bitwie na Dagorlad. W potyczce tej zginął Gil-galad, jednak przed śmiercią podarował Elrondowi jeden z Pierścieni Władzy - Vilyę. Po zakończeniu wojny Półelf zamieszkał w Rivendell. Ożenił się z Celebríaną, córką Galadrieli i Celeborna. Miał trójkę dzieci: synów Elladana i Elrohira oraz córkę Arwenę.

Trzecia EraEdytuj

Gościł kompanię Thorina w trakcie jej wędrówki do Ereboru. Brał udział w obradach Białej Rady, która została utworzona w celu zwalczania planów Czarnoksiężnika i prawdopodobnie uczestniczył także w wypędzeniu go z twierdzy Dol Guldur. W czasach Wojny o Pierścień Elrond udzielił gościny członkom Drużyny Pierścienia w swym domu. Zwołał też Naradę, na której omówiono sytuację Śródziemia i zdecydowano co stanie się z Pierścieniem.

Czwarta EraEdytuj

Po upadku Saurona opuścił Śródziemie i Prostą Drogą odpłynął na Zachód.

Kreacja filmowa Edytuj

W filmach Petera Jacksona, w rolę Elronda wcielił się Hugo Weaving.

  • Elrond na ślubie Arweny i Aragorna
  • Podczas Narady u Elronda
  • Elrond u boku Gil-galada na Dagorlad
  • Elrond w filmie animowany "Hobbit" z 1977 roku
  • Elrond w filmie "Władca Pierścieni" z 1978 roku

Więcej od Wikii

Losowa wiki