Fandom

Władca Pierścieni Wiki

Elladan i Elrohir

2741stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Dyskusja0 Udostępnij
Elladan.jpg

Elladan, Elrohir i Estel - autor Alassea Earello

Elladan i Elrohir – półelfowie, synowie Elronda i Celebríany.

ŻycieEdytuj

Wychowali się zapewne w Rivendell. Ich młodszą siostrą była Arwena. W 2509 roku TE odbili matkę, pojmaną w czasie podróży przez Orków. Odtąd zawsze tępili ich i wspierali Strażników Północy, chcąc pomścić cierpienia Celebríany. U ich boku, podczas jednej z potyczek, zginął Arathorn II. W ich wyprawach często towarzyszył im jego syn, Aragorn. Przed wyruszeniem Drużyny Pierścienia z Rivendell, Elladan i Elrohir odbyli podróż do Lothlórien, gdzie zanieśli wieści o podróży Froda Bagginsa i jego towarzyszy.

Podczas Wojny o Pierścień, obaj bracia przyłączyli się do Halbarada i Szarej Drużyny. Spotkawszy w Rohanie Aragorna, przemierzyli z nim cały szlak przez Ścieżkę Umarłych i południowe prowincje Gondoru, aż do Minas Tirith. Walczyli w bitwie na polach Pelennoru i w batalii pod Morannon. Po pokonaniu Saurona, byli świadkami uroczystości na polach Cormallen oraz koronacji Aragorna, uczestniczyli również w jego ślubie z Arweną. Po odpłynięciu Elronda na Zachód w 3021 roku TE, Elladan i Elrohir pozostali w Rivendell. Jak się zdaje, opóźniali podjęcie decyzji, do której rasy (Elfów czy ludzi) chcą należeć i przez bliżej nieznany czas pozostawali w Śródziemiu.

Wojna na PółnocyEdytuj

Xx.jpg

W grze Władca Pierścieni: Wojna na Północy

W grze odegrali bardzo ważną rolę. Wyruszyli z Rivendell do Fornostu, by pokrzyżować plany Agandaûra. Tam natrafili na trójkę bohaterów: Farina, Eradan i Andriel. Pomogli bracią przedostać się na sam szczyt cytadeli, gdzie zmierzyli się z prawą ręką Saurona. Niestety Agandaûr im uciekł. Potem powrócili do Rivendell, gdzie zaczęli go strzec.

CiekawostkiEdytuj

  • Obaj bracia, podobnie jak ich ojciec Elrond, byli obdarzeni darem uzdrawiania.
  • Imiona Elladan i Elrohir pochodzą z sindarinu. Pierwsze z nich znaczy w tej mowie Elf-człowiek, drugie Elf-jeździec.

Galeria Edytuj

Więcej z Fandomu

Losowa wiki