Fandom

Władca Pierścieni Wiki

Elfhelm

2763strony na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Dyskusja0 Udostępnij

Elfhelm – postać drugoplanowa z Powrotu Króla, pojawia się też w tekście Bitwy u brodów na Isenie; marszałek Rohanu za czasów Wojny o Pierścień.

Godność tę nosił od 3012 roku Trzeciej Ery. Dowodził garnizonem Edoras oraz jeźdźcami mobilizowanymi w okolicach stolicy.

Podczas ataku Sarumana na Rohan, Elfhelm został wysłany ku brodom na Isenie, by wesprzeć oddziały Théodreda siłami czterech eoredów. Walczył więc w pierwszej bitwie u brodów na Isenie, a w drugiej batalii, wraz z Grimboldem, dowodził całością sił Marchii. Odepchnięty przez wojska Sarumana na wschód, spotkał Gandalfa Białego, który poradził mu, by wycofał się do Edoras, aby strzec stolicy.

Elfhelm wziął następnie udział w odsieczy Minas Tirith. W Bitwie na Polach Pelennoru dowodził prawym skrzydłem. Gdy Armia Zachodu pod wodzą Aragorna II, wyruszyła na Morannon, marszałek pozostał w Minas Tirith, obejmując komendę nad 3000 Rohirrimami, którzy tam pozostali. Na ich czele rozbił oddziały Mordoru w Anorien. Po pokonaniu Saurona był obecny na koronacji Elessara. Później został przybocznym króla Éomera, który mianował go marszałkiem Wschodniej Marchii.

Imię Elfhelm po staroangielsku oznacza elfią ochronę.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki